• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blåtandkamera?

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Finns det någon billig och användbar kamera att koppla upp mot plattan?
Jag vill kunna se var tanktömningsröret är VS brunnen. (under bilen)

Jag är inte intresserad av någon extra skärm, typ backkamera.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Finns det någon billig och användbar kamera att koppla upp mot plattan?
Jag vill kunna se var tanktömningsröret är VS brunnen. (under bilen)

Jag är inte intresserad av någon extra skärm, typ backkamera.
Sätt ett växlande relä för två kameror så klarar du dig med den skärmen du redan har... Om du nu har redan en skärm
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag letar efter en Blåtandlösning, för jag har en permanent monterad 10" androidplatta där jag vill samla min info, nav, batteri info, och då "tömningskamera". Jag kanske kommer på något mer i framtiden, man allt skall in i plattan, trådlöst.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Dessa kameror verkar vara WiFi, inte blåtand.
Jag har sökt och hittat väldigt lite blåtandkameror utan skärm, därav min fråga här.
Det stämmer att det är dåligt eller omöjligt att hitta en Bluetooth kamera, kan det vara så enkelt att Bluetooth inte klara av mängden "data" som en kamera har, därför är de wifi :rolleyes:
;)
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
864
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Jag har Garmins gps och löst det med 2st bc40 backkamera en bak på bilen och en vid gråvatten avtappningen, bc40 använder blåtand.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har Garmins gps och löst det med 2st bc40 backkamera en bak på bilen och en vid gråvatten avtappningen, bc40 använder blåtand.
Vad jag förstår så är inte dessa kameror en Bluetooth kamera, utan de har en enhet som kamerorna kopplas till, och sen skickas signalen via Bluetooth... Visserligen spelar det kanske ingen roll för det ändamål som Michael har.
Jag googlade Bluetooth camera... Och fick bara upp wifi camera.... Men kanske man hittar någon Bluetooth vid djupare sökning...
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Skulle det inte funka med en wifi kamera och wifi direct som ju finns i Android telefoner.

Min dashcam kamera har wifi direct så jag kommunicerar den direkt från min Iphone utan router. Kanske det finns wifi kameror med wifi direct.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Du har ju ganska långt avstånd till bakdelen på bilen där väl tömningen är, tänker att det är tveksamt om blåtand når så långt pålitligt?
Det finns kanske olika räckvidd på blåtand, men min Smartshunt funkar klockrent från garaget fram till instrumentpanelen.

Jag får leta vidare, det kunde vara någon här som hade kunskap om detta.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Och för oss som undrar hur snabb är bluetooth... Så hittar vi svaret härunder..

Screenshot_20220330_140316_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
 
Toppen