• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bits

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Denna sats köpte jag när en köksmaskin gick sönder.
Ovärderlig kan jag säga.
Sista är en "hålad insex" (finns säkert ett annat namn på dessa) och det finns ju hålade torx också och satt mycket i
bilar för att "svensson" inte skulle vara där och skruva men det tog inte många dagar
innan dessa bits var på marknaden och det gjorde ju att detta var verkningslöst och ett
strulande för mekarna istället. :)

1656001357417.png

Innehåll:
21 st. tamperproof bits (med hål):
Torx: TR8, TR10, TR15, TR20, TR25, TR27, TR30, TR35, TR40
Insex: H2S, H2,5S, H3S, H4S, H5S, H6S
Insex tum: 5/64", 3/32", 7/64", 1/8", 9/64", 5/32"

11 st. specialbits:
Spanner: 4, 6, 8, 10 mm
Torq-set: TS6, TS8, TS10
Tri-wing: TW1, TW2, TW3, TW4
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Den längs till höger råkade jag ut för när jag köpte lite rostfria skruvar för fönsterbleck. De skulle dras med sexkantnyckel men med hål i mitten eftersom skruven hade en tapp mitt i sitt sexkanthål. Inga problem för mig eftersom en bit följde med skruvförpackningen. Lite ovanligt dock men bitsen passade även för skruvar utan pinne. Skruvtillverkaren hade tydligen en tanke om fönsterbleckens stöldbegärlighet eftersom det skulle vara så speciella skruv.

Det verkar ha blivit inflation i allehanda konstiga skruvskallar som skall dras med bits den ena konstigare än den andra.

//Michael, medlem
 
Toppen