• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billig keramikinsats till engreppsblandare

Uffeileksand

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Leksand
HBK-Nr
29596
Medlemskap
2024
Jag har tryckvatten i bilen och fick en läckande kran vid årets test av systemet. Skruvade isär kranen och fick ut insatsen, en Reich 35 mm, som antagligen frusit trots avtappning. Den finns bl a hos HolidayFritid som reservdel, men saknas givetvis ute hos husvagns- och husbilsfirmorna, dom vill ju helst sälja hela kranar som dom har hemma, om man inte vill vänta en vecka eller mer. Systemet går ju inte att använda under tiden - och där hamnade jag. Efter någon timme på nätet hittade jag en insats som bl a sitter i en kran från Mora Armatur och har artikelnr 834 5093. Den funkar perfekt, och det bästa av allt - den kostar bara 150:- på t ex Ahlsells och inte 250-400 som Reichs hos husvagns- och husbilsfirmorna. Bytet går på 5-6 minuter. Mora 834 5093.JPGReich 35mm.JPG
 

Arne44

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
14454
Medlemskap
2025
Jag har tryckvatten i bilen och fick en läckande kran vid årets test av systemet. Skruvade isär kranen och fick ut insatsen, en Reich 35 mm, som antagligen frusit trots avtappning. Den finns bl a hos HolidayFritid som reservdel, men saknas givetvis ute hos husvagns- och husbilsfirmorna, dom vill ju helst sälja hela kranar som dom har hemma, om man inte vill vänta en vecka eller mer. Systemet går ju inte att använda under tiden - och där hamnade jag. Efter någon timme på nätet hittade jag en insats som bl a sitter i en kran från Mora Armatur och har artikelnr 834 5093. Den funkar perfekt, och det bästa av allt - den kostar bara 150:- på t ex Ahlsells och inte 250-400 som Reichs hos husvagns- och husbilsfirmorna. Bytet går på 5-6 minuter. Visa bilaga 195328Visa bilaga 195329
Hur ser er kran ut/typ på blandaren??
 
Toppen