• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Betala via Pay Pal och deras köparskydd....

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Som vanligt så fick jag en ny tvist :confused: efter att jag köpte varor till husbilen på eBay....
Eftersom säljaren vill att returen skall gå via pay pal så satte jag mig för att läsa deras policy om köparskydd...
Så jag läste i första kolummen till vänster... där står flera ggr ... Du köpte....
Läser jag sen längst till höger under Objekt som inte omfattas och näst sista punkten ....Allt du köper personligen

Här upphör plötsligt mitt förstående om köparskyddet.... för i första kolumn...Exempel.... stod det ju flera ggr Du köper....
Och är det inte nu så att om Du köper något är det då inte i allra högsta grad något personligt Du har köpt, Och nu när det är personligt ....så omfattas det inte längre av PayPal¨s köparskydd ... eller ???:confused::confused::confused::confused: HJÄLP.!!!!

Pay Pal  köparskydd.jpg
 
W

Weckman

Guest
Det Du köper personligen PÅ PLATS av säljaren.
Hela affären måste genomföras elektroniskt så PayPal kan se alla transaktioner av varans väg...
Detta för att inre köparen skall bli bedragen.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det Du köper personligen PÅ PLATS av säljaren.
Hela affären måste genomföras elektroniskt så PayPal kan se alla transaktioner av varans väg...
Detta för att inre köparen skall bli bedragen.

Men jag köper ju på eBay och betalar via Pay Pal.... så de har allt klart....
Sen undrar jag vart ser du att jag måste ....KÖPA PÅ PLATS.... för inga av mina köp på eBay är på plats ....
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Aha... nu tror jag 25 öringen ramlade ner :eek:..... du menar om jag gör en affär där jag plockar personligen upp varan och betalar direkt till säljaren... eller?
 
W

Weckman

Guest
Aha... nu tror jag 25 öringen ramlade ner :eek:..... du menar om jag gör en affär där jag plockar personligen upp varan och betalar direkt till säljaren... eller?
Exakt så..
Eller så att du gör en affär på plats personligen och betalar med PayPal utan att ha köpt den via PayPal som är en mellanhand och tjänar ett par % på en transaktion..
Det finstilta i alla avtal är luddiga för att förvirra
 
W

Weckman

Guest
Å då har du inte köpskyddet som du kan läsa om i första inlägget..
 
Toppen