• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Betala Ställplatser i Schweiz

Balcken

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
10396
Medlemskap
2024
Hej, på väg söderut mot Spanien.
Eftersom det är mack strejk i Frankrike och den kan hålla på ett tag tänker vi ta en bit i Schweiz Basel - Genève. Ev en sydligare lov och spana in alptopparna.
Finns några Ställplatser vi spanat in.
Nu till min fråga, har nån erfarenheter av att betala ställplats med kort eller behöver man kontanter.?
 

Elisabeth & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
161
Kommun
Finspång
HBK-Nr
2425
Medlemskap
2024
Hej, på väg söderut mot Spanien.
Eftersom det är mack strejk i Frankrike och den kan hålla på ett tag tänker vi ta en bit i Schweiz Basel - Genève. Ev en sydligare lov och spana in alptopparna.
Finns några Ställplatser vi spanat in.
Nu till min fråga, har nån erfarenheter av att betala ställplats med kort eller behöver man kontanter.?
Vi har betalat både med kontanter och med kort. Betalat med mynt i automat och sedlar på en privat ställplats så det är bra att ha kontanter ibland kan euro duga som valuta speciellt i gränstrakterna.
 

Gisin

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Töreboda
HBK-Nr
13274
Medlemskap
2024
Hej, på väg söderut mot Spanien.
Eftersom det är mack strejk i Frankrike och den kan hålla på ett tag tänker vi ta en bit i Schweiz Basel - Genève. Ev en sydligare lov och spana in alptopparna.
Finns några Ställplatser vi spanat in.
Nu till min fråga, har nån erfarenheter av att betala ställplats med kort eller behöver man kontanter.?
Hej vi är ofta i Schweiz, men inte på stellplatser. Kort kan vara gångbart men ibland har dom ngt eget, så jag skulle ha lite kontanter i reserv.
Ni kan ju åxå ringa och fråga. Har ni bil max 3,5t är det gratis om man skipper motorvägen, annars vinjett. H-bil över 3,5t betalar man oavsätt
och det betalar man på tullstationen, tag med bilpapperna, Ha en trevlig resa.
 

Balcken

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
10396
Medlemskap
2024
Vi har bil över 3,5 ton, blivit busenkelt, hämta hem appen via med Schweiz symbol på. Tryck på husbil över 3,5 ton och in med regnr och land. 2,5 schfrang per dag min 10 dagar. 280 pix. Klart.Det var Olof G på detta forum som tipsade om det.
 

Bernt Roupé

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Nordanstig
HBK-Nr
15917
Medlemskap
2024
Hej vi är ofta i Schweiz, men inte på stellplatser. Kort kan vara gångbart men ibland har dom ngt eget, så jag skulle ha lite kontanter i reserv.
Ni kan ju åxå ringa och fråga. Har ni bil max 3,5t är det gratis om man skipper motorvägen, annars vinjett. H-bil över 3,5t betalar man oavsätt
och det betalar man på tullstationen, tag med bilpapperna, Ha en trevlig resa.
Hej det finns en app som heter via där kan du betala lite olika och du deklarerar för varje dag du kör
 
Toppen