• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteri

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Blivit väldigt fundersam, har haft 230V på i ett dygn för att ladda upp bodelsbatteriet.
Bilen är en 2022 och haft den i 4 veckor kollade status på batteriet och det visar 12,3V.
Ska batteriet redan vara slut då vi knappt använt bilen.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Då kan man ju undra. Har verkligen laddaren i bilen laddat. Har du 230 till eluttagen i bilen. Har du kollat batteriet när du har 230 inkopplat, vad visar panelen då
230V då visar dioden i bilen 13,5V.
Upptäckte att nästa diod som lyser är 12,3V, finns ingen 12,7V diod som jag trodde.
Kan det vara så att 12,3V dioden lyser tills batteriet sjunkit under den siffran typ 12,2V?
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.222
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
230V då visar dioden i bilen 13,5V.
Upptäckte att nästa diod som lyser är 12,3V, finns ingen 12,7V diod som jag trodde.
Kan det vara så att 12,3V dioden lyser tills batteriet sjunkit under den siffran typ 12,2V?
Dom där lysdioderna är inte å lita på. Mät direkt på batteriet. Ladda batteriet fullt. Lyft av minus polen. Vänta ett antal timmar. Mät igen ska då visa typ 12,6-12,8v allt under det när batteriet är obelastat = byt batteri
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen