• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera

Gilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
11597
Medlemskap
2023
Jag har i går kört slut på batteriet. När jag nu fått fix på allt så funkar inte backkameran. Har det att göra med någon tappad funktion på bilradion?
Har Pioneer radio.
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Jag har precis samma problem. Vid batteribyte förvann backkameran i min kenwood DNX5240 BT.
Om det finns någon på forumet som vet hur man återställer den kan du kanske skriva en liten enkel instruktion
 

Huzbilen

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12495
Medlemskap
2024
Hade samma problem för några år sedan. Jag fick gå in på inställningar och där leta efter funktionen för backkamera och aktivera den.
 

v031993

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
29069
Medlemskap
2024
Fick samma problem förre veckan med vår Kenwood anläggning efter startbatteri byte. Vi fick gå genom grund inställnings meny och bläddra ner till "Finish". Då funkade allting igen inkl. backkamera.
//Jeff
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
För att slippa ställa om radion vid batteribyte kan man sätta en cigarettpropp på ett 9 V batteri och ha i cigguttaget i bilen under batteribytet.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hej!
Det kan vara så att du måste ändra på polariteten. På vår Pioneer följde jag instruktionerna enligt bifogad fil. Det funkade för oss :)

Lycka till!

//Jocke
 

Bilagor

  • Bruksanvisning Pioneer.pdf
    1 MB · Visningar: 60
Toppen