• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bürstner Elegance

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Hej funderar på att köpa en Bürstner elegance, ni som har en, vad är för och nackdelar ? Är en 2010 års modell. Tack på förhand
Carl

Vi är nu inne på vår andra helintegrerade 3-axlade Elegance och har bara positiva omdömen - vi har inte haft ett enda fel på dessa husbilar. Kvaliteten är mycket hög.
Lycka till med köpet och er Elegance!
 

Robert norra

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
17116
Medlemskap
2024
Det är en jättefin modell,ägt en -10:ans modell till ifjol.Det som är den stora skillnaden är att från tolvan modell så kom det en kraftigare motor med 177 hk.Det är samma grundmotor 3,0 med kamkedja.Jag upplevde dock inte att 158 hästar var för lite .Men min bil hade manuell låda.Hur den är med automat med den mindre motorn kan jag inte svara på.Utrustningsmässigt tycker jag att de är ganska lika genom årsmodellerna.Det finns detaljer typ backspeglarnas infästning som skiljer sig från tolvans modell t.ex.Men överlag en toppenbil.Vi fick problem med kyl och frys som slutade att fungera,kanske av ålder ,men det skall ni kolla extra att den funkar . Vi fick byta den och den möbeln kostade 38.000 kr. Det finns försäkring mot detta som en del handlare förmedlar.Men som alla försäkringar så fick vi kämpa lite för att erhålla ersättningen men till slut löste det sig.Till slut kan jag bara säga att jag ångrar att vi bytte bort den vi hade till förmån för en nyare och mindre bil.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Ägt en -10
Finns inget negativt att säga om denna bil.

Bra takyta för solceller, minns jag korrekt monterade jag 470w på den bilen.

Jo, utrymmet under lång soffan är outnyttjade, vilket man kan göra något positivt med.

För rätt pengar, en oslagbar bil!
Förutsatt att man anser att 9,2m är rätt för sitt nyttjande.
 
Toppen