• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bättringsfärg Hymer

MilleMange

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Västerås
HBK-Nr
29511
Medlemskap
2024
Den något "champagne"-färgade metalliclacken som Hymer använder kan vara svår att hitta och som jag läst mig till så kan inte Hymer Center plocka fram färgkoden heller... (vet ej om detta är sant, dock) Efter lite sökning på nätet har jag hittat ett bra substitut nämligen Suzuki Satellite Silver, kod 0DE (noll DE). Finns till och med på Biltema... Denna är mycket lik originalet och funkar bra för att snygga till småskador.
 
F

F.d. 940

Guest
Den något "champagne"-färgade metalliclacken som Hymer använder kan vara svår att hitta och som jag läst mig till så kan inte Hymer Center plocka fram färgkoden heller... (vet ej om detta är sant, dock) Efter lite sökning på nätet har jag hittat ett bra substitut nämligen Suzuki Satellite Silver, kod 0DE (noll DE). Finns till och med på Biltema... Denna är mycket lik originalet och funkar bra för att snygga till småskador.
Det är bara att gå till en lackeringsfirma så plockar dom fram rätt färg.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen