• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa/mest prisvärda gasolgrillen för husbilen

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Jag använder Julas portabla grill för under 1800 kr. För att få lite bekvämare arbetsställning gjorde jag ett hopfällbart ställ. För mig fungerar den utmärkt men för den som vill framstå som mästergrillare betyder prisvärd kanske något annat.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.254
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Vi har en sådan här, de såldes ut i höstas för 650 Portabel gasolgrill, 2 brännare | Clas Ohlson sedan så ett litet campingbord att ställa den på. Vi är helnöjda och den funkar även att använda som ugn. Väldigt smidigt att där är 2 brännare tycker vi. Medföljer ingen regulator men en sådan här införskaffades i grannbutiken Regulatorset | Komplett regulatorset | NO BRAND EMV | Jula men du behöver ju bara köpa lämplig längd gasolslang. Det enda negativa är väl att den är lite tung pga gjutjärn i grillplattorna men här får man ta det onda med det goda.

Edit: Gasolgrill Sunwind Helle 440520 Bygghemma.se Frågan är om inte denna är likadan, annan design på reglage och avlastningsbord (finns uttag för det på Clas grillen) och rullbord. Grillplattor och i övrigt ser den likadan ut.
 
Senast ändrad:

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.242
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Bäst är väl Napoleon 285.?!
Men både priset och vikten är hög på den.
Det blev också min slutsats, så jag köpte till slut en gasolgrill. (Napoleon 285)
Med större gasolmunstycken blev den dessutom användbar vid låga utetemperaturer.

Priset, jag var hellre utan gasolgrill än köpte en som jag inte ville ha, när jag fick råd köpte jag Napoleongrillen.
Vikten, spelar ingen roll.
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Vi har en Napoleon 285 med två gjutna grillgaller, är supernöjd. Tung är den tack vare gallren, vilket bidrar till bra grillning, även hög effekt . Grillen är skapligt kompakt, man kan inte att helgrilla kyckling på en burk. Det går att köpa till ett stekbord om man vill.

Var tidigare och är fortfarande ett stort fan av Weber och är riktigt nöjd med denna Napoleon.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Samtliga vi pratat med som äger en Weber Q 1000 är utomordentligt nöjda med den gasolgrillen.
Vi funderar på att köpa en sådan när vi kommer hem till Sverige igen från Altea i Spanien där vi övervintrar - men innan vi gör det, så vill vi gärna höra med er som äger en sådan och som eventuellt INTE är nöjd med den - finns det några klara nackdelar med den modellen ?

Vi följer väderleksrapporterna i Sverige mer eller mindre dagligen och ser att det vankas oväder i form av 10-15 cm snö i delar av Svealand och Gästrikland...
Här i Altea och Benidorm har vi idag 22 grader i skuggan och en 100% blå himmel, så vi blir nog kvar ytterligare en tid...!
 

Bilagor

  • 636DEF0E-41D3-4561-B978-D1AAC7DA422A.jpeg
    636DEF0E-41D3-4561-B978-D1AAC7DA422A.jpeg
    2,6 MB · Visningar: 106
  • 8647C9A8-5D5E-4BD3-A037-BAAFE47A5BB6.jpeg
    8647C9A8-5D5E-4BD3-A037-BAAFE47A5BB6.jpeg
    77,1 KB · Visningar: 110

Janne_66

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Falun
HBK-Nr
33745
Medlemskap
2024
Med prisvärd så avsåg jag inte att framstå som ngn mästergrillare ;), utan pris, vikt och användbarheten
 

Janne_66

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Falun
HBK-Nr
33745
Medlemskap
2024
Samtliga vi pratat med som äger en Weber Q 1000 är utomordentligt nöjda med den gasolgrillen.
Vi funderar på att köpa en sådan när vi kommer hem till Sverige igen från Altea i Spanien där vi övervintrar - men innan vi gör det, så vill vi gärna höra med er som äger en sådan och som eventuellt INTE är nöjd med den - finns det några klara nackdelar med den modellen ?

Vi följer väderleksrapporterna i Sverige mer eller mindre dagligen och ser att det vankas oväder i form av 10-15 cm snö i delar av Svealand och Gästrikland...
Här i Altea och Benidorm har vi idag 22 grader i skuggan och en 100% blå himmel, så vi blir nog kvar ytterligare en tid...!
Dom bilderna ser ju inte fel ut, här i Falun vräker snön ner och stormar för fullt....upp mot 2 dm sägs det...:rolleyes:
 

Niclas Sundström

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Borås
HBK-Nr
29391
Medlemskap
2024
Nu har vi en Cadac Safari Chef 2 som vi är nöjda med. Jämn och snabb värme och hyfsat stor grillyta. Bra arbetshöjd också.
Lite besvärlig att hålla ren som enda litet minus kanske. Vi hade en Weber Q1000 tidigare men av någon anledning så fastnade precis allt i grillgallret. Tyvärr är alla tillbehör mm till Weber väldigt kostsamma och jag tycker inte att kvalitén motsvarar priserna.
 

Gösen

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Österåker
HBK-Nr
27088
Medlemskap
2024
Vi har precis kompletterat vår Cadac Safari Chef med en pizzasten (från Cadac) så vi kommer kunna göra fina pizzor och baka annat gott i den också
Bland annat Campingvaruhuset har pizzastenen till bra pris nu:

 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Cadac är smidig att bära med sig.
Men många gånger tycker jag att det är för lite plats att grilla på. 4 stekta ägg och bacon till frukost får stekas i omgångar...

Hade även önskat justerbara ben på den. Lutar det bara lite så hamnar frukostäggen nästan på varandra...

1649405856469.png
 
Toppen