• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avslutar medlemskapet.

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.773
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Det är väl synd att avsluta bara för det. Du kanske "konverterar" igen. :) Det har vi gjort ett antal gånger. Vi har haft husvagn några år utan att gå ur klubben, men köpte husbil nu i höst igen. Men jag hade stor glädje av klubben även som husvagnsresenär. Många nyttiga restips och trevliga berättelser, för 100 kronor om året! Jag ser husbil och husvagn som två sidor av samma mynt, vad gäller resandet.
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej , undrar om jag får som medlem köra in på hbk platser med husvagn för övernattning,
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Det är medlemmarna som skapar och uppdaterar både text och bild till våra ställplatser. Det är nog inte många som tänker på att skriva om husvagnar. Det är heller inte lätt att få tag i dem som äger marken, särskilt om det är gratis-platser. Man får helt enkelt leka detektiv för att få fram all information om en plats. Våra plats-administratörer gör så gott de kan för att komplettera informationen.
Tyvärr är det många husvagnsåkare som stannar längre på en ställplats och det är inte ok. Här är informationen om Gardestugan, trots att husvagnar är välkomna en natt så står det inget om det:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Det är medlemmarna som skapar och uppdaterar både text och bild till våra ställplatser. Det är nog inte många som tänker på att skriva om husvagnar. Det är heller inte lätt att få tag i dem som äger marken, särskilt om det är gratis-platser. Man får helt enkelt leka detektiv för att få fram all information om en plats. Våra plats-administratörer gör så gott de kan för att komplettera informationen.
Tyvärr är det många husvagnsåkare som stannar längre på en ställplats och det är inte ok. Här är informationen om Gardestugan, trots att husvagnar är välkomna en natt så står det inget om det:
En fråga Kenth.Du skriver våra ställplatser äger HBK ställplatser? Undrar Hasse
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.773
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
hej gunillas kenth , hur får jag reda på vad som gäller,jag kan inte finna någon info på husbilsplatserna på kartan,
Kolla exempelvis i den svenska appen Ställplatser. Där kan du filtrera så du enbart få upp ställplatser som accepterar husvagnar. Det är idag en hel del av de platserna som också finns i HBK:s ställplatslista. Motsvarande hittar du i Europa i ex ADAC:s app över ställplatser och campingar. Det finns säker den filtreringsmöjligheten även i andra appar.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
464
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Har en känsla av att man oftare accepterar husvagnar på exempelvis tyska ställplatser. Åtminstonde har det varit så på de vi varit på. Egentligen borde det vara en längdbegränsning per ekipage överallt. Det skulle bli rättvist och ge de husvagnsåkare som valt flexibilitet och smidighet med exempelvis en Golf och en 350 husvagn samma möjligheter som husbilar av samma totallängd!
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, vi sålde vår h-bil men vill fortfarande vara med i klubben, det är givande att få synpunkter av allehanda slag, priset är ju inget att yttra sig om så ha en trevlig tid med vad ni sysslar med , vi väntar på lite snö så det ljusnar lite med för nov är en mörk o trist månad.
 
Toppen