• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att rapportera inlägg

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Ni vet väl om att det finns en rapporteringsfunktion för inlägg på Forumet. Den hjälper oss på "HBK Web" att bli uppmärksamma på inlägg som strider mot Forumreglerna eller som uppfattas som allmänt otrevliga. Vi på "HBK Web" håller självklart också ögonen på Forumet men uppskattar hjälp från alla andra forumbesökare. Varje gång ett inlägg rapporteras får "HBK web" ett meddelande.

När ett inlägg strider mot Forumreglerna (Forumregler) så vill vi bli uppmärksammade på det så fort som möjligt så vi kan agera.

Ett annat tillfälle är när en diskussionstråd "spårar ur" och inläggen präglas av grov ironi, spydigheter m.m. När detta händer blir ofta tendensen att efterföljande inlägg bara spär på den otrevliga stämningen. Något vi försöker att undvika. I dessa fall är det inte nödvändigtvis ett klart brott mot punkterna i Forumreglerna men för att bibehålla den goda tonen i Forumet så är det bra om vi får en rapport även om detta. Forum reglerna innehåller också skrivningen "Dessutom förbinder du dig att på ett hövligt sätt respektera andra Forummedlemmars rätt att ha åsikter utan att du ska tillrättavisa dessa. Du har självklart rätt att uttrycka dina egna åsikter på samma villkor."

Vad händer då när ett inlägg har blivit rapporterat? Vi på "HBK Web" tittar på inlägget och diskuterar sinsemellan om, och i så fall vad, som skall göras. Ofta görs ingen åtgärd över huvud taget eftersom vi har bedömt att inlägget inte bryter några regler eller är tillräckligt stötande. Det skall, trots allt, vara ganska "högt i tak". Om något behöver göras så kan det vara: avlägsnande av inlägget, redigering av inlägget eller att vi postar ett eget inlägg där vi ber deltagarna i diskussionen att hålla en bättre ton.

Om vi gör en åtgärd är vår ambition att den som skrev inlägget skall få ett besked där vi motiverar vad vi har gjort.

Man Rapporterar inlägg genom att klicka på Rapportera inlägg nere i vänstra hörnet av inlägget. Fyll sen i varför ni rapporterar inlägget i rutan som kommer upp. Vill du testa rapportera detta inlägg med en motivering;)

Hälsningar
HBK webb

Gör så här.jpeg
 
Senast ändrad:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Detta verkar i nuläget vara en funktion som inte fungerar.
Inga svar har inkommit efter att man tryckt på denna.

Har rapporterat ett par inlägg (bl.a. gällande spridning av copyrightskyddat material), men aldrig fått någon återkoppling. Dock vill jag minnas att berört inlägg försvunnit, men om det beror på att jag rapporterat låter jag vara osagt.

Pålle
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Dagens løsning gir ikke tilbakemelding. Det er kun ved moderering at det gis melding og da til forfatter av meldingen som blir behandlet.

Detta stämmer inte helt. Jag har vid några tillfällen blivit modererad, utan att bli informerad om att det skett. Vet således inte vad jag har gjort för fel vid dessa tillfällen.

En gång skrev jag samma inlägg en gång till, men förtydligade med "(OBS: Ironi)". Då gick det bra...

Pålle
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Då är det ju ingen större idé att rapportera tycker jag.
Får man ingen feedback så kan man ju inte lära sig något heller.
Det gäller ju både författaren och den som har rapporterat.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Den som blir modererad ska alltid få ett meddelande med orsaken till modereringen, det är webb absoluta ambition. Kan säkert ha missats nån gång. Web för just nu en diskussion om hur vi ska förbättra detta. Risken att missa meddela finns eftersom det krävs manuellt hanterande av meddelandet och det är inget som lätt går att justera tyvärr.
 
Toppen