• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att hitta en Nordelettronica NE143 laddare...

F

F.d. 4220

Guest
Jag hade problem med den inbyggda laddaren, på så vis att den gav för hög spänning, vilket körde slut på mitt Banner AGM batteri (som tål max 14.7V.
Så jag bytte ut den mot en Ctec istället, vilket fungerat bra.

Men nu när jag tänkte stoppa tillbaka originalladdaren så hittar jag dan naturligtvis inte...

Jag har googlat och det närmaste jag hittar är en NE143-P i England. Men då har den säkert fel elkontakt och det är lite osäkert med leveranstid och sånt (skall fråga).

Men finns det någon här i Sverige som har sådana laddare? Eller nån skrot som kan tänkas ha?
 
F

Fd.16159

Guest
Jag har googlat och det närmaste jag hittar är en NE143-P i England. Men då har den säkert fel elkontakt och det är lite osäkert med leveranstid och sånt (skall fråga).
En tidigare kollega handlade mycket veteranbilsdelar från England och han brukade ringa upp säljaren och frågade om de kunde gå ut på lagret och lägga handen på varan. Svävande svar talade sitt eget språk.
 
F

F.d. 4220

Guest
Den jag hittat i England finns på lager, men kan inte levereras. Så jag vet inte vad jag skall tro. Det är ju inte exakt samma modell som den som satt i heller. Så vi får se vad de svarar.
 
Toppen