• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assistansförsäkring

F

F.d. 54202

Guest
Godafton,
Känns lite sådär att resa ut utan Assistansförsäkring, jag har ingen lust att behöva byta däck själv ute på fältet, så en tilläggs försäkring är på gång. Mitt försäkringsbolag LF tillhandahåller inte någon sådan. Så vilket bolag/Assistansförsäkring ska man välja, gärna lite för och nackdelar, finns priset med så nämn gärna vad det kostar.
 
F

F.d. 54202

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Jovisst, jag är nog mer ute efter en "riktig" om man nu kan säga så, tex, Audin är servad hos Audi då ingår fri assistans under ett år, ingen självrisk, kör jag soppatorsk ringer jag, låser jag in bilnycklarna ringer jag, händer det nått (ej om helförsäkringen träder i kraft då är det normal självrisk)så är självrisken noll, de ska fixa med hemresa Hotel hyrbil mm, ja det låter bra men det funkar, det är nått sånt jag är ute efter. HB är servad hos Mekonomen och de har assistans i sin service avgift den är dock struken för just husbilar.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Finns hos Motor, medlemskap fordras dock.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

Vår Ford servar vi på märkesverkstad. Då ingår assistans, en gång upplyste deras information att det inte gällde husbilar. Vi fick senare ett mejl där dom bad om ursäkt, och att det visst gällde husbilar. Du kan ju höra med Fiat märkesverkstad, vad som gäller?
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Jag har Falk och så vitt jag vet är den heltäckande. Det jag tyckerär bra med den är att jag lägger den vilande om/när jag inte har behov och öppnar den när jagbehöver.
 

inger47

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

hej.........har haft falk förut....har numera solid....för 500 kr om året,hjälp med allt +hemresa eller hotell + att dom hjälper med resa för att hämta bilen sen efter verkstad............ingen självrisk....dä ni.....
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

Vi har Falck XL för att det inte skall bli ngt tjafs utan lösa sig direkt. Har haft två däckexplosioner i Europa, Falck löste det perfekt. Snabb hjälp o ingen självrisk.
 

damon

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Linköping
HBK-Nr
23638
Medlemskap
2021
Sv: Assistansförsäkring

Jag fick erbjudande från Assistansbolaget (390:-år) och den ser ut att inefatta det mesta, dessutom är förs. kopplad till förs.tagaren så det kvittar vilken bil du kör.Om förs. är bra eller inte visar sej väl när man behöver nyttja den.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Assistansförsäkring

Har någon använt Motors assistans? Hur har det i så fall fungerat?
 

leihag

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Linköping
HBK-Nr
11558
Medlemskap
2023
Sv: Assistansförsäkring

Har M:s assistansförsäkring på tre bilar, har behövt använda den på en bil och det blev bärgning till verkstad, utan kostnad. Jag är nöjd.

leihag
 
F

F.d. 54202

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Efter lite efterforskning, nu lutar det åt två håll Solid eller Falck. Någon som har nått negativt från nått av bolagen, Solid ärmen hundring billigare, och jag har inte sätt då stora skillnader, någon som har nått man bör tänka på.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

kolla det finstilta, något bolag hade bara en gång per år gratis , minns inte vilket , har man Midlansolja i motorn ingår assistans under ett år, hälsningar lasse
 
F

F.d. 54202

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Det var Solid som har en begränsning på två tillfällen per år, man får hoppas att det räcker
//Jocke
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

Skulle man ha max otur och använda dessa två tillfällen snabbt , kan man ju teckna en ny försäkring i ett annat bolag. Man har ju förmodligen sparat 2 x 2000 kr i självrisker.
 

Stellanova

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Sv: Assistansförsäkring

Det ingår assistans i LF husbilsförsäkring

Visa bilaga 125612

Vi har LF försäkring med assistans, tänkte inte teckna ngn ytterligare försäkring inför vår resa i europa senare i sommar. Vi har vid tidigare resor inte behövt nyttja försäkringen, funderar på om olyckan skulle vara framme och man blir stående mitt i obygden hur man då kontaktar sitt bolag och förklarar för dom var vi befinner oss så de kan komma och hjälpa oss? Larmnummer inom och utom Sverige står anngivet på försäkringsbeskedet så jag vet vart jag skall ringa.
 
Toppen