• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antennspröt Wing Teleco

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Antennspröten används för att ta in Uhf eller Vhf, minns inte riktigt vilken av dom det är. Men efter att ha brutit av ett par spröt så har vi alla fyra spröten inskjutna. Tror inte att de behövs då de flesta, om inte alla, kanaler går in utan att spröten är ute.

Om inte annat så kan nu ju testa att skjuta in spröten och se vilka kanaler som inte går in.

Hälsar Kjell
 

Lassman

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024
Det är TV 4 som jag har problem med på 3 spröt fungerade det men sen knäckte jag ett spröt. En fundering hur är dom kopplade invändigt, såg att det går att skruva av hatten med spröten kvar
 

Lassman

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024
Pratade med Tumbo att spröten är för radion och dom finns ej att köpa .antennen monterades på min bil år 2011
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Spröten är till för VHF och band III. Där ligger FM radion och på vissa ställen i landet så finns där betalkanaler, se nedan. Har du ingen radio ansluten till denna antenn eller tittar på någon av nedanstående kanaler så bry dig inte om spröten. Att TV 4 inte funkar har inget med spröten att göra. Nedanstående gäller Skåne, på andra ställen i landet så kan det ligga på andra kanaler på VHF bandet.

Nät 7 Kanal 10 Frekvens 212.5 MHz (VHF)
al_jazeera.png
bbc_brit.png
national_geographic_hd.png
sportkanalen.jpg
travel_channel.png
viasat_explore.png

C More Fotboll/Hockey/Stars, C More Live HD/Hits HD

Telecogroup/Teleco - WING 22
 
Toppen