-----------------------------------------
Ja tyvärr så finns det ju alltid en i alla fall mindre klick men ändå som vanligt förstörande som sabbar för alla andra som ser det bra i saker och vårdar fördelen att sådana försäkringar finns.
Jag har haft några sådana försäkringar bl. a. en bamse Cheva Blazer K5 men.... den var lastbilsreggad trots glasfibertak och baksäten, och ett tag fick det bolaget för sig att de inte skulle försäkra "lastbilar" alls, innebar inte bara min utan även pickup versionerna.
Det berodde troligen på att mindre firmor och grävare renoverade gamla lastbilar som sedan blev skattebefriade och hobbybilsförsäkrade, men den regeln funkade ju inte i verkligheten med alla gamla fina renoverade pickuper, och jag fick ha min försäkring kvar utan paus eftersom den redan var försäkrad där.
På senare tid har visst skattebefriade lastbilar också använts av mindre firmor men då för skatten, men jag tror det blev stopp på det.
Är lite utanför de bilarna och reglerna nu, men det verkar som att många har en vanlig försäkring numera på "vanliga" gamla fina bilar bara för att få åka med dem utan restriktioner, men då får man ju inte bedömt värde och bra ersättning samt den extra säkerheten på bilarna, och inte minst försvinner ju den biten som säger att man har rätten att få en sådan bil hemkörd till sitt eget garage

.
Men som du skriver, det finns alltid några som skall utnyttja allt inte bara till gränsen utan mycket längre än till gränsen, och så sabbar det allting i stället och det blir förbud och regeländringar............. Påminner lite om veckocampande husbilar på en vanlig parkering faktiskt.
M.v.h. JANKRO.