• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alltele

F

F.d. 55554

Guest
Fick mitt simkort till mobilen i dag, fick ringa och påtala att det skulle porteras den 1/11 och inte efter 24 timmar.
Fick även reda på att det var ett mobilsurf, kan bara användas i mobilen,
delas ut från mobilen eller att simkortet sätts i en router, vilket innebär att man inte kan använda mobilen
Jag kan beställa ett simkort till med 1Gb för 80kr/månad .

Vad har ni andra beställt hos Alltele.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Alltele

...Vad har ni andra beställt hos Alltele. Jojje
  • Vi har ett vanligt mobilabonnemang (tal, SMS & MMS) utan surfmöjlighet för 109:-/mån. Marianne surfar inte!
  • Sedan har vi minsta mobilabonnemang á 39:- MED 40 GB surf vilket inte är tidsbegränsat inom EU/EES. Detta SIM-kortet sitter i vår router och går inte att ringa med.
  • Själv har jag minsta mobilabonnemang 39:- som fungerar "kostar som hemma", alltså väldigt likt kontantkort, men som kommer på samma faktura (autogiro). Jag ringer nästan aldrig, håret på ryggen reser sig om någon skulle ringa till mig. En arbetsskada från arbetstiden då många ringde till mig dagligen, helt enkelt.

Ovanstående har vi pusslat ihop med hjälp av Juliette, annars hade vi aldrig kunnat reda ut det själva. Glöm ej att du kan chatta med AllTele på nätet, då får du svar direkt! Dom är lite klantiga ibland, men reder ut allt i sinom tid. Trots att jag betalade 1:a fakturan den 17/9, idag har autogiro dragit samma belopp en gång till, hmmm. Jag hade lätt blivit arg om Teia hade gjort samma sak, men efter 5 minuters chat med en trevlig tjej allt rede ut sig på studsen.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Alltele

Jag är bunden till Telenor tom 31/10.
Skall kolla upp ditt inlägg.och ta kontakt med AllTele.

Jojje
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Alltele

  • Vi har ett vanligt mobilabonnemang (tal, SMS & MMS) utan surfmöjlighet för 109:-/mån. Marianne surfar inte!
  • Sedan har vi minsta mobilabonnemang á 39:- MED 40 GB surf vilket inte är tidsbegränsat inom EU/EES. Detta SIM-kortet sitter i vår router och går inte att ringa med.
  • Själv har jag minsta mobilabonnemang 39:- som fungerar "kostar som hemma", alltså väldigt likt kontantkort, men som kommer på samma faktura (autogiro). Jag ringer nästan aldrig, håret på ryggen reser sig om någon skulle ringa till mig. En arbetsskada från arbetstiden då många ringde till mig dagligen, helt enkelt.

Ovanstående har vi pusslat ihop med hjälp av Juliette, annars hade vi aldrig kunnat reda ut det själva. Glöm ej att du kan chatta med AllTele på nätet, då får du svar direkt! Dom är lite klantiga ibland, men reder ut allt i sinom tid. Trots att jag betalade 1:a fakturan den 17/9, idag har autogiro dragit samma belopp en gång till, hmmm. Jag hade lätt blivit arg om Teia hade gjort samma sak, men efter 5 minuters chat med en trevlig tjej allt rede ut sig på studsen.

39 kronor i månaden för 40 GB, efter 1/2 GB börjar Ebberöds bank tjäna som förebild...
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Alltele

Sorry, missade redovisning för 40 GB surf (finns i övrigt på AllTeles hemsida), dvs. 320,00 i klartext! Ebberöds bank, hmm...? Har dom "bra" ränta?

Bildligt talat: ( vi betalar för prat men undviker att prata, försöker surfa för hela slanten 320 + 39 = 359:- ; ) Poängen är att kunna göra det inom EU/EES även månad 5 och 6, osv...
våra abonnemang.jpg
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Alltele

Bra gjort Jojje! Jag tror att AllTele är det bästa alternativet för oss långliggare just nu, 40 GB är inte fy skam jämfört med alla andra som t.o.m. har tidsbegränsningar. Fattar inte hur "snåla Telia" kommer att klara sig med sina fjuttiga 20 GB i 4 månader (måste vara det sämsta alternativet "för oss" idag)? Då hade jag hellre nappat på klubbens (Roberts) avtal med Tele2. Hur kul är det att få en saftig räkning under hemresan (månad 5) med x-tra kostnader som dessutom omfattar både tal/SMS/MMS och mobilsurf, vad jag har förstått! Rätta mig gärna om jag har fel. Tips: ladda ner AllTele app, där kan du se ALLT du håller på med via "Mina sidor", snabbt & enkelt.

Kommentar som har ingenting med AllTele att göra:
Saker ändras hela tiden och ingen "veta något om framtiden" mer än att det brukar bli dyrare, men vi klarar oss. Har upptäckt att allt kostar mest när vi är hemma, fattar inte riktigt vart pengarna tar vägen. Är vi söderut, då kan vi t.o.m. spara en slant vilket kan användas när vi väl är hemma igen...
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Alltele

Telia 20 GB i fyra månader? Ska väl vara 20 GB/mån under fyra månader (utomlands)?
 
F

F.d. 53531

Guest
Sv: Alltele

Sorry, missade redovisning för 40 GB surf (finns i övrigt på AllTeles hemsida), dvs. 320,00 i klartext! Ebberöds bank, hmm...? Har dom "bra" ränta?

Bildligt talat: ( vi betalar för prat men undviker att prata, försöker surfa för hela slanten 320 + 39 = 359:- ; ) Poängen är att kunna göra det inom EU/EES även månad 5 och 6, osv...
Visa bilaga 129318


Alltele säger sig följa FUP (Fair Usage Policy)

Enligt EU:s reglering.
– Den säger att operatörerna får införa en fair usage-policy på datamängder. Denna innebär att kunden får motsvarande dubbla datamängden för vad det kostar för en operatör. Det vill säga om en kund betalar 300 kronor för ett abonnemang så får de en datamängd som motsvara 600 kronor i ren kostnad mellan operatörerna.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Alltele

Alltele säger sig följa FUP (Fair Usage Policy)
Enligt EU:s reglering.
– Den säger att operatörerna får införa en fair usage-policy på datamängder. Denna innebär att kunden får motsvarande dubbla datamängden för vad det kostar för en operatör. Det vill säga om en kund betalar 300 kronor för ett abonnemang så får de en datamängd som motsvara 600 kronor i ren kostnad mellan operatörerna.
Det var intressant, tack Anders, har aldrig hört något liknande! Bra för oss kunder, speciellt när AllTele använder Telenors nät. Om jag minns rätt, förr hade AllTele/Universal ett avtal med Telia, men är lite osäker. Hur som helst är jag mycket glad att slippa x-tra kostnader under hemresan efter "övervintringen" med resten av våra RV-pensionärer (nytt utryck på forumet, en annan tråd). Vi kommer absolut inte att missbruka "förtroendet" med AllTele i alla fall...
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Alltele byter namn

Nu börjar resan!
I höst blir vi A3! Bredbandsbolagen AllTele och T3, och IT-företagen Delegate och IT-Total Västernorrland skapar tillsammans en mäktig mix som täcker in allt från hårdvara och sevicetjänster till bredband och telefoni.

För oss är vårt norrländska ursprung urstarkt. Allra mest är det en fråga om inställning, att vi tar hand om varandra, lyssnar mer än vi pratar och bryr oss om att det ska bli bra.

Vi vet att mötet mellan människor är själva grejen, både när man gör affärer och i alla andra delar av livet. Vårt jobb är att göra den digitala tillvaron så trygg och enkel som möjligt för dig så hos oss ska det aldrig sitta fast att få hjälp.

Det ska bli kul att bli A3! Nu tar vi de första stegen. Följ utvecklingen här på A3.se och i våra bolags ordinarie kanaler.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Alltele byter namn

...För oss är vårt norrländska ursprung urstarkt. Allra mest är det en fråga om inställning, att vi tar hand om varandra, lyssnar mer än vi pratar och bryr oss om att det ska bli bra...
Jag visste inte att jag också är Norrläning utifrån värderingsgrunder räknat, hehe... Det finns visst en "connection" mellan Norrlänningar och Sydlänningar och så har vi nollåttor där emellan, hehe. Nu har fredag kväll börjat, husbilen är städad och varm, så ös på bara...

Edit:
Tack Jojje för länken till A3, bra att priset inte ska ändras. Telenor var nyligen omnämnd på text-TV angående fula trix med att smyghöja priset. Tror dom verkligen att konsumenter är analfabeter allihop?
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Alltele

Börjar inte så bra med AllTele.

Gjorde beställning via nätet till månadsskiftet okt/nov. Fick besked att de aktiverar abonnemanget den 17 okt och skickar det med rekommenderat brev.

Hmm! Det var ju inte så jag ville ha det. Jag ville ju ha det vid månadsskiftet. Dessutom att de skickar med rek är ju jobbigt då jag inte är i Sverige. Skickade ett mail igår via en kontakt som Marianne & Ranko hade (tack för det), men inte fått svar. Kundtjänsten för chatt har inte varit öppen idag för mig. Verkar vara svårt att få kontakt för att ändra på beställningen.:confused:

Kan iofs bero på att dom håller på att slå ihop sig med T3, men jag som kund borde ju inte bli drabbad.

Hoppas det fortsätter bättre på måndag.
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Alltele

Samma här, fick ringa och via epost fixa så att mina avtal började 1/11, inte den 10/10 03.00.
Har Telenor till den 31/10.


Jojje
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Alltele

Hejsan M & R ! Vet Ni vilka operatörer "AllTele" eller T3 använder sig av i olika länder ? Jag erfor under vår vistelse i delar av Europa att Tre har avtal med t-ex O2 i Tyskland och det är en operatör som fungerar ganska dåligt, i Slovenien och Kroatien tycker jag det fungerade bra

Med höstlika hälsningar
Hasse & Ingegerd
 
Toppen