Råkade för en tid sedan att tappa min fina IPad Mini Cellular i gatan vilket resulterade i att glaset sprack.
Jag köpte den för ca fyra år sedan och den var i ”Nyskick” innan jag tappade den.
Fungerade perfekt, bl.a som navigator, och ” upplysningsbank” under våra husbilsresor. Liten och smidig att ta med sig.
Kostnaden för att reparera skadan visade sig vara kostsam, ca 3000 kr, så jag tog kontakt med mitt försäkringsbolag för
att göra en skadeanmälan med förhoppning om ersättning för reparationen med avdrag för självrisk.
Handläggare började med massor av frågor - namn, modellnr., version, ålder m.m - och kom fram till att den enligt dom var värd
1900 kr och att jag i bästa fall skulle kunna få 430 kr i ersättning.
Jag protesterade och hävdade att jag inte ville sälja den utan få den reparerad ! Den fungerade ju lika perfekt för mig innan skadan som när
jag köpte den ny för 8700 kr och går fortfarande löpande att uppdatera.
Slutsats - allriskförsäkringen var i princip värdelös ! Dags att flytta alla försäkringar till annat bolag ?
Jag köpte den för ca fyra år sedan och den var i ”Nyskick” innan jag tappade den.
Fungerade perfekt, bl.a som navigator, och ” upplysningsbank” under våra husbilsresor. Liten och smidig att ta med sig.
Kostnaden för att reparera skadan visade sig vara kostsam, ca 3000 kr, så jag tog kontakt med mitt försäkringsbolag för
att göra en skadeanmälan med förhoppning om ersättning för reparationen med avdrag för självrisk.
Handläggare började med massor av frågor - namn, modellnr., version, ålder m.m - och kom fram till att den enligt dom var värd
1900 kr och att jag i bästa fall skulle kunna få 430 kr i ersättning.
Jag protesterade och hävdade att jag inte ville sälja den utan få den reparerad ! Den fungerade ju lika perfekt för mig innan skadan som när
jag köpte den ny för 8700 kr och går fortfarande löpande att uppdatera.
Slutsats - allriskförsäkringen var i princip värdelös ! Dags att flytta alla försäkringar till annat bolag ?