• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alkofjädring

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Hej, det verkar som min gamla hymer börjar sjunka ihop i höger sida, hyser treaxlad 90a,bara en Axel sjunker. Finns det något man kan göra. Mvh Gusta
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.597
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Bäst är att kontakta Al-Ko Kober i Göteborg för rådgivning.

De brukar vara väldigt hjälpsamma.

Pålle
 

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Jag har funderat om dom kan vara för dåligt smorda, att dom kärvar, frågan är om det är för sent
 

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Bör åtgärdas innan besiktning. Skulle det vara en skärpt teknike så blir det nedslag. Kärv , stum eller brusten fjäder. Alt. funktion bristfällig.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.568
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Föresten, är det svårt att byta en stav
Hejsan, för ett tag sedan så var fjädring och stavar uppe till diskussion och en medlem la in instruktioner för höjning av fjädringen som borde svara på din fråga.... Problemet är kanske om de har gjort om systemet sedan din bil tillverkades så det inte stämmer längre.

Generell fråga - Fjädring på tandemaxlar

M.v.h. JANKRO.
 

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Vad jag fått veta idag så är det nog inte stavar, det är typ 4 plattjarn ihopsvetsade, jag får se hur jag gör, tack i allafall
 
Toppen