Maria & Micke
HBK Medlem
Vi ska åka runt i södra Europa (Italien, Frankrike,Spanien). Är det någon som har erfarenhet av att använda Airfryer på ställplatser beträffande strömstyrka (ampere)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
Vi kör Airfrier brukar inte vara något problem, beror på hur stor effekt den har, ofta är det säkrat till 10A men 6A är också vanligt.Vi ska åka runt i södra Europa (Italien, Frankrike,Spanien). Är det någon som har erfarenhet av att använda Airfryer på ställplatser beträffande strömstyrka (ampere)?
Slå av andra förbrukare tillfälligt. Kyl. Och annat som drar. Använd bara air fryern. När du är klar med den. Slå på kyl och vad du nu har för förbrukare...10A säkring räcker gott och väl. Vår Airfryer är på 2000W så 6A säkring ryker direkt...
Håller med dig.Vi har en mindre airfryer på 750W ,funkar hur bra som helst, även med inverter

Nu är det så att vi kör Airfryern via invertern. Gäller bara att inte ha induktionshällen igång samtidigt...Slå av andra förbrukare tillfälligt. Kyl. Och annat som drar. Använd bara air fryern. När du är klar med den. Slå på kyl och vad du nu har för förbrukare...
HejVi ska åka runt i södra Europa (Italien, Frankrike,Spanien). Är det någon som har erfarenhet av att använda Airfryer på ställplatser beträffande strömstyrka (ampere)?
Har jag inte sett tidigare. Verkar suverän! Nu har den drygt 40 åriga Omnian tydligen fått konkurrens på riktigt! Men vår får nog hänga med ett tag till.Hej
Du har fått många bra svar. Här kommer ett sidospår.
Kika på en Hajka ugn, påminner om Omnia, men så mycket bättre. Samma resultat som en airfryer, kanske inte lika snabbt, men tillräcklig tycker vi.
Ingen bränd mat hittills. endast krispigt.
Man brukar säga ett en vanlig porslinssäkring klarar 1,5 x märkströmmen i en timme innan den löser ut.En vanlig trög porslins säkring tål mycket mer än 6 A ligger sand inuti som kyler tråden det är därför den känns varm den är lämplig om man har en kortvarig hög belastning och oftast nödvändiga vid motorstart. Samma med microvågsugn.
Sen fungerar 25m kabel som ett seriemotstånd blir ju 50 meter för man får räkna bägge vägarna. det drar ner maxströmmen en hel del. Nu har man ju oftast inte gamla säkringar utan snabba som man kan återställa på en camping. Har man tariff beroende på proppen så är min 16A lägre får man inte ha då blir det fasta priset för billigt när man bor i lägenhet.