• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Airfryer är populärt, men vad är ett bra val?

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hej!

Jag tillhör de få som fortfarande inte äger en airfryer, så det är dags nu.
Enligt Råd & Rön så är Phillips bästa märket, men de är stora tunga och kräver mycket energi - men gör de bästa pommes frites :)

Vad har ni valt för märke och model på era Airfryer till era husbilar?


med vänlig hälsning
Peter
 

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Vår inverter ger oss 1200w kontinuerligt: Votronic® MobilPOWER Inverter SMI 1200 ST-NVS

Med den faktan köpte vi en modell från Biltema på 900w: Luftfritös

Har använt den en handfull gånger och mängden som ryms passar verkligen bra för två personer. Senast ikväll körde vi den två gånger. Fungerar jättebra och tar inte så stor plats.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag köpte en nu i veckan, min första, det blev en Hamilton Beach har inte haft en tanke på att använda den i husbilen, men det borde funka. Testade den nu i em. för första gången.
Slängde i djupfrysta bläckfiskringar och sötpotatisklyftor, körde i 15min på 200C, de blev perfekta, jag är nöjd så här långt, efter bara ett test.
Har Hamilton Beach's slow cooker sen tidigare, och den är jag supernöjd med.
 

CarnivalDK

FD HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
28366
Medlemskap
2022
Har haft airfryer i omkring 4-5 år, princess xxl 5,2 liters, startede med en 3.5 liter der meget hurtigt blev for lille.
Erfaringen er at man kan købe virkeligt gode airfryer's idag til omkring 1000 kr.
Kravet til en god airfryer er minimum 1700 watt, og minimum 5.2 liter. Dette vil gøre at man kan følge alle opskrifter på nettet uden at korrigere tiden.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag började med en av den normala modellen med utdragbar korg på drygt 5 l. Den fungerar bra men är lite opraktisk för man behöver skaka om och vända på maten under tillagningen. Köpte därför en Hamilton Beach istället av ugnsmodell. Älskar den roterande tunnan och grillspettet. Allt blir jämnt tillagat utan pyssel under tiden. Den är också perfekt att göra gratäng och baka i. I Santa Pola har jag skaffat en Princess som påminner om HB och fungerar lika bra. Nackdelen med AF med hög effekt är att det kan bli problem med strömmen beroende på vad man har i stolpen. Att köra via en stark inverter måste även kräva väldigt stor batteribank för man kör ju ganska länge oftast.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Jag har haft Philips i flera år och fungerar perfekt ,använder inte spisen utom att koka potatisen på .Men AF använder jag bara hemma inte i husbilen ,bilen är inte så stor eller rättare sagt köket är väldigt liten och AF tar mycket plats och så är det strömmen. Står aldrig på stolpe och batteri behövs för andra saker än att lagga maten.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Hej!

Jag tillhör de få som fortfarande inte äger en airfryer, så det är dags nu.
Enligt Råd & Rön så är Phillips bästa märket, men de är stora tunga och kräver mycket energi - men gör de bästa pommes frites :)

Vad har ni valt för märke och model på era Airfryer till era husbilar?


med vänlig hälsning
Peter
Då sällar jag mig till sällskapet...
Vad är ens en airfryer?!
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Då sällar jag mig till sällskapet...
Vad är ens en airfryer?!
Bra fråga.
Kanske en modefluga sedan något år tillbaka.
Ett sätt att laga mat på, verkar vara populärt i husbilar, då du kan köra på el istället för gas, som en varmluftsugn, inget stekos m.m.

Beställde en i morse, så jag får återkom med en rapport när jag vet mer ;-)
 

CarnivalDK

FD HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
28366
Medlemskap
2022

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Vi har en Hamilton Beach. Först hade vi en Philips som fick "Bäst i test" men vi var inte nöjda så den fick dottern.
HB är bättre, större och har tre "plåtar" (Galler) så man kan lagat till olika rätter i tre nivåer. Dessutom finns roterande trumma och grillspett.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Vi köpte en airfryer, Philips. Totalt värdelös tycker vi. Som tur var köptes den på Elgiganten, så det var bara att lämna tillbaka och få pengarna tillbaka. Att kalla manicken ”fryer” är tveksamt. Det tillagade påminner mer om ugnsbakat än friterat. Tar dessutom stor plats.
 

chaus&son

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2024
Bra fråga.
Kanske en modefluga sedan något år tillbaka.
Ett sätt att laga mat på, verkar vara populärt i husbilar, då du kan köra på el istället för gas, som en varmluftsugn, inget stekos m.m.

Beställde en i morse, så jag får återkom med en rapport när jag vet mer ;-)
Nja, stekos blir det t.o.m mer än ugnen. Men det blir väldigt god kyckling och hemmagjorda pommes
 

CarnivalDK

FD HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
28366
Medlemskap
2022
Nja, stekos blir det t.o.m mer än ugnen. Men det blir väldigt god kyckling och hemmagjorda pommes
Er med i et par airfryer grupper, en af de eneste airfryers der reklameres over at den oser er: Phillips. Dette beror nok især på at Phillips har en del højere watt ( over 2000 ) end andre, samt at den har en meget stærk blæser, der kan blæse fedt op på varmelegemet, derfor sælges der forskellige stænkguards til Phillips.

Et par ml vand i bunden af en airfryer, vil gøre at afsmeltet fedt ikkebegynder at ose i bunden :)
 

chaus&son

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Olofström
HBK-Nr
32953
Medlemskap
2024
Er med i et par airfryer grupper, en af de eneste airfryers der reklameres over at den oser er: Phillips. Dette beror nok især på at Phillips har en del højere watt ( over 2000 ) end andre, samt at den har en meget stærk blæser, der kan blæse fedt op på varmelegemet, derfor sælges der forskellige stænkguards til Phillips.

Et par ml vand i bunden af en airfryer, vil gøre at afsmeltet fedt ikkebegynder at ose i bunden :)
Det var ett bra tips med vatten på botten, det ska vi prova
Vi har en Philips XXL så den blir för stor i husbilen ändå.
 
Toppen