• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ahorn och Varbergs Husbilar AB

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Skulle gärna vilja få några åsikter kring husbilen Ahorn och deras svenska representant Varbergs Husbilar AB från er som kanske redan äger en Ahornhusbil eller bara gjort affärer med företaget i Varberg. Tack på förhand! Staffan
 

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Hej Har för 10år en Ahorn Husbil importieret från Tyskland .Man kan Ahorn med Mc Louis jämtföra jag tro dem byggts i sammer Verkstad i Italien .Jag hade med den bilen ingen problem Årsmodell 2003 Alkoven Ahorn Camp 610 128 hk,Var jätte nöjd. Volker
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Vill, genom att lyfta tråden, ge den ännu en chans. Vill tacka Volker för hans svar men hade naturligtvis hoppats på att någon mer skulle kunna delge mig sin erfarenhet av Ahorn respektive Varbergs Husbilar. Staffan
 

Palte

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
29965
Medlemskap
2022
Jag lät Charles som äger varbergs husbilar och Tysklandsimport importera min husbil. Han var bra att göra med.
 
F

F.d. 52486

Guest
Vi köpte vår där i höstas. Mycket bra service och tillmötesgående i de specifika behov vi hade. Det som var avgörande då vi valde återförsäljare var och hur bra kommunikationen fungerade. Vilket Varbergs Husbilar lyckats med både på mail och telefon.

Sedan känns det bra när säljaren inte sitter på stans bästa adress med flådigt kontor utan istället en hemtrevlig miljö.
 

Namayani

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
30751
Medlemskap
2021
Vill, genom att lyfta tråden, ge den ännu en chans. Vill tacka Volker för hans svar men hade naturligtvis hoppats på att någon mer skulle kunna delge mig sin erfarenhet av Ahorn respektive Varbergs Husbilar. Staffan
Hej!

Fick du någon erfarenhet av ahorn respektive Varbergs husbilar?
Vi ska kika på en ahorb hos dom men blir lite osäler på vad man får då de är så "billiga". Du får gärna dela med dig om det tex blev något köp..:)
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Ahorn är ett "House Brand" för en tysk husbilsåterförsäljare, och har funnits på den tyska marknaden i drygt 30 år.

Märket dök första gången upp i Sverige i slutet av 1990-talet, och därefter har importörerna skiftat.

Bilarna byggs av italienska SEA Group, varför vissa likheter med bl.a. MvLouis och Elnagh förekommer.

Pålle
 
Senast ändrad:
Toppen