• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Ja eller skicka ett meddelande direkt till mig här i Hbk.
 
F

F.d. 50325

Guest
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Hej,

jag skulle vilja vara med om det är OK ;)
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Tycker det är synd att ni inte också skriver här på klubbens sida under singlar när vi nu har en egen rubrik. Jag tillhör de "modiga" som vvfb (våga vägra fb) vilket betyder att ni inte får träffa mig på några spontana tripper. Men det är säkert ingen förlust så... ;)
 

stig janson

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
6222
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Hej, Majzzan. Det finns nog en del som kan diskuteras om detta så kom till Hampetorp på nästa träff så kanske det ordnar sig
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Försöker lösa det, men "bonnade" från jobb 2mån både i höstas o nu på våren då hunden o jag husbilade ner t Portugal, så det är ont om lediga dagar inkl helger tyvärr. Har inte uppnått friherrinneåldern än :cool:
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Tycker det är synd att ni inte också skriver här på klubbens sida under singlar när vi nu har en egen rubrik. Jag tillhör de "modiga" som vvfb (våga vägra fb) vilket betyder att ni inte får träffa mig på några spontana tripper. Men det är säkert ingen förlust så... ;)

Det är aldrig försent att ångra sig och gå med.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Tycker det är synd att ni inte också skriver här på klubbens sida under singlar när vi nu har en egen rubrik. Jag tillhör de "modiga" som vvfb (våga vägra fb) vilket betyder att ni inte får träffa mig på några spontana tripper. Men det är säkert ingen förlust så... ;)

Det är inget som hindrar singlar att skriva på Hbk forumet. Nästa singelträff finns ju tex på träfflistan.
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

På fb har ju jag lagt ut en träff i Norrland före den 10 Juli. Jag hoppas att den disskuteras i Hampetorp. Den har troligtvis inte gått fram till alla singlar men dom som har fått den får gärna lägga ut den på Hbk
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

På fb har ju jag lagt ut en träff i Norrland före den 10 Juli. Jag hoppas att den disskuteras i Hampetorp. Den har troligtvis inte gått fram till alla singlar men dom som har fått den får gärna lägga ut den på Hbk
Hej
Jag nämnde din resa i nåt inlägg, tyvärr så kallade jag dig nog för Stig. Kan du inte lägga in din träff på HBK under träffar på gång så kan ju fler se vilken välplanerad tur som du erbjuder?
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Den här träffen var avsedd för singlarna och jag har lagt ut den på Facebook under husbilssinglar. Jag tycker nog kanske att det kan räcka.
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Det kanske är dags att utvärdera det här med att även ha en Facebook-sida.
Det kanske är bäst att allting skrivs här på hbk. Vad tycker ni? En del har ju inte Facebook.
Å andra sidan är det inte så många som anmält sig till träffen i Hampetorp trots att jag lagt ut den här på hbk.
Sedan står det ju var och fritt att komma med egna förslag till både små och större träffar, här på hbk eller i vår facebookgrupp om man är med där.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Försöker lösa det, men "bonnade" från jobb 2mån både i höstas o nu på våren då hunden o jag husbilade ner t Portugal, så det är ont om lediga dagar inkl helger tyvärr. Har inte uppnått friherrinneåldern än :cool:
Det vore trevligt om du kan komma. Är nyfiken på hur det är att husbila i Portugal. Funderar på att göra det när jag blir friherre.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Tyvärr löser det sig inte, har bara fredagen ledig den helgen. Om det varit närmare hade jag gärna åkt och träffat er på kvällarna. Men Sverige är ett avlångt land. Jobbar lite mer sommartid (ofta max en dag ledig i helgen) just för att kunna vara fri några månader höst och vår.

På grund av vårt avlånga land tänker jag lägga ut en ny tråd om spontanträffar för oss singlar i syd (o er andra som kanske just då rullar här nere). Jag missar ju annars alla spontanträffar, både pg av tid/avstånd och FB.

Portugal är ett fint husbilsland. Själv kör jag runt halva tiden och ligger i bivack den andra halvan ungefär, då jag har hus på Algarve. Finns många trådar och inlägg om att husbila i Portugal här på forumet. Gör en sökning får du se. Själv planerar jag inget av resan, bara vilken väg ner/hem jag tar i stora drag. Det ger sig utmed vägen, tycker det är roligast.
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Jag håller med dig, är lite undrande över upplägget här tar det här som ett provår, när jag har läst vissa inlägg så undrar jag om det är en klubb för inbördes beundran men dömer ingen, skriver lite och begrundar svaren.
Det skulle vara trevligt att bara ha det trevligt.....
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Ja har gått med i Fb-gruppen men där hittar jag inget forum för konversasion, ser inget forum alls faktiskt utan bara medlemmar.
Med vänlig hälsning Sören
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Ja har gått med i Fb-gruppen men där hittar jag inget forum för konversasion, ser inget forum alls faktiskt utan bara medlemmar.
Med vänlig hälsning Sören

Hej Sören, har du fortfarande problem? Jag tycker att det ser ut som att du har kommit igång på Facebook. Husbilsinglars sida fungerar på precis samma sätt som alla FB sidor inklusive din egen. Det finns inget forum däremot en sida med alla inlägg och kommentarer. Har du kommit fel så klickar du på Husbilsinglar fliken uppe till vänster så ska du hitta det om du har kommit vilse. Får du problem så kontakta mig via FB så ska jag försöka guida dig rätt.
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Hej och tack för svaret och nej jag ser ingen flik på Fb om singlar, ser bara ni andra medlemmar med bilder när jag loggat in.


Ärligt talat så förstår jag inte vitsen med upplägget, jag tycker att HBK är en bra och informativ forum/klubb där det finns massor med bra info i det mesta och jag tycker om att botanisera ny som jag är, har ju också skrivit en del inlägg utifrån min kompetens och fått många fina influenser, det finns ju så mycket kunskap och erfarenheter från övriga medlemmar.
Jag är singel och skulle vilja ha ett enkelt forum i klubben där vi kan kommunicera, varför Fb?

Det är också väldigt många olika forum att välja på, flera av dem kan man klumpa ihop "klumpigt uttryckt" till färre ämnesområden för att underlätta sökning, samtidigt är det härligt att se alla olika ämnesområden som finns.
Hoppas du tar min kritik som positiv därför att den är det och jag tror att HBK är en levande klubb dvs föränderlig.
Jag botaniserar vidare och ser fram emot sommaren.
Med vänlig hälsning
Sören55
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Hej o möjligt att jag är dum men hittar inte någon sida med kommentarer eller annat, bara bilder och profiler på andra medlemmar, kan det ha med mina inställningar att göra?
Får ju mail om inlägg men när jag öppnar dom så är det bara som ovan:spinny:men - njuter av solen ändå.
Med vänlig hälsning Sören
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Administratör för singlarnas Facebook-grupp

Hej,
det kan vara svårt att förklara hur Facebook fungerar över ett diskussionsforum. Inte för att det är speciellt komplicerat utan mer för att det ser lite olika ut på olika datorer. Trots allt så har ju ca 3 miljarder personer lycktats använda det.
Det jag kan säga är att det är inget fel på Husbilsinglars sida. Den fungerar nämligen på precis samma sätt som alla andra Facebookgrupper, vi har inte gjort nåt speciellt med den.

Om du kommer till Wassbacken o vår träffoch tar med din dator så kan jag eller någon annan visa dig hur Facebook fungerar. Har du mer bråttom så har du säkert någon vän som kan visa dig.
:mcride:
 
Toppen