• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Addera artkameravarning i navigator

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har precis bytt Volvon till en Opel Insignia & i denna sitter det en navigator som tyvärr saknar fartkameravarningsfunktionen. Det är en Intellilink Navi 900 & kartprogrammet är HERE. Går det att få in varningsfunktionen i denna navigator & hur gör man? Någon som vet?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har en ny Volvo även den med kartor från Here, har inte lyckats aktivera fartkameravarning.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Jag har precis bytt Volvon till en Opel Insignia & i denna sitter det en navigator som tyvärr saknar fartkameravarningsfunktionen. Det är en Intellilink Navi 900 & kartprogrammet är HERE. Går det att få in varningsfunktionen i denna navigator & hur gör man? Någon som vet?
På posit.se finns följande att läsa
OpelNavi900
Du kan ev döpa om filen från posit till filnamn_.poi. 5 är fartkamera och 20 är generell kategori i navigatorn, filnamnet blir då fartkamera_5.poi.
Tag en USB-sticka formaterad som fat32 (ev maxstorlek 1GB). Se till att stickan är tom och skapa katalogen MyPOIs. Klistra in filen
Starta Navi 600/900 enhet i bilen och sätt i USB-stickan i bilens USB-uttag.
Tryck på 'Config' och sedan 'Navigation settings'.
Välj "Import Individual POI" och sedan på "Continue".
Överföring sker till navigatorn observera att överföringen kan ta tid, låt den jobba färdigt.
Ställa in varningar - Navi systemet inte erbjuda hörbara varningar.
Tryck på 'Config' och sedan 'Navigation settings'.
Välj "MyPOIs Announcement".
Markera rutan bredvid den POI-kategori du installerat.
Välj kategorin för att ställa varningsavståndet. Du kan välja tidigt för 400m varning eller sent för 200m varning.
 
Toppen