• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AC portabel

F

F.d. 2692

Guest
Köpte för några år sen en Andersson. Har den i duschen och drar ut slangen i takfönstret. Just nu har vi den i sovrummet. Kommer inte ihåg priset men vi är jättenöjda. Sommaren 2019 var vi i Kroatien och det var 36°, då var vi glada att vi hade den.

IMG_1517.jpg

IMG_1518.jpg
 

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022

Eller från obelink (fast dom är slut i lager just nu)
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Vi köpte modellen innan (AC2400) för några år sedan. Blev väldigt missnöjd. Väldigt tung och klumpig att montera och montera bort + ganska dålig kylning. Den fick sista vilan i Frankrike. Jag skulle nog satsa på en sådan där hemmavariant med slang ut genom fönstret om jag skulle ha något nytt. Har dock inte känt något behov.
 

Tangenhaap

HBK Intresserad
Inlägg
250
Kommun
Västerås
F

Fd.47585

Guest
Tveksam till dessa portabla AC. Den blåser ju ut het luft ur bilen, denna luft måste ju ersättas med luft utifrån (som ju är varm på sommaren). Effekten borde bli tämligen begränsad pga detta. Sätter man däremot en sån i garaget och leder in kalla luften i bilen borde effekten bli betydligt bättre än om man har den i boutrymmet (tex duschen som verkar vanligt). Vi har valt bort ac (utom den i bildelen) och kör med USB-fläktar istället då luft som rör sig känns svalare och då behöver vi inte 230 volt, fläktarna går (tyst) på 12 volt.
 
Toppen