• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

230v lcd display

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag monterade in en liten behändig 230v instrument som klarar max 20A
Den visar V & Hz & aktuell förbrukning i W & A.... Samt den totala förbrukning av kWh...
Nu kan jag se vad jag förbrukar när jag står på stolpe.... All 230v el i hb går först igenom instrumentet..
Idag såg jag att jag förbrukar 2.9A.... På 404.4 W... Efter lite funderingar så började jag undra om detta kan stämma.. För 404w på 230v blir ju inte ens 2A.:rolleyes:.... Så vart går den ena amperen hänn?
Nu undrar jag är det inte så att nu visar kina instrumentet fel.... Eller tänker jag fel :rolleyes:

IMG_20210121_121814.jpg
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Du vet om att du kan ställa in hur du vill att den ska visa. Om du vänder på den så står det hur du gör. Om du öppnar den så sitter det 2 tryckknappar i den

Ok...det låter intressant :spinny: skall genast kolla :bye:..... men kom att tänka på, för att kalibrera instrumentet så måste jag ju ha de rätta värden, eller ett annat instrument som är kalibrerad ..... en volt och tång ampmeter bör väl fungera :rolleyes:... eller ?
 
Toppen