• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

200A 12v generator på MAN chassi

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.233
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
För info till intresserade.
Det är möjligt att byta ut den motormonterade originalgeneratorn på 80A mot en 200A generator.
Samma generatorfamilj finns också som 28V 105A eller varför inte slå på stort 230V 22A.
Samtidigt uppgraderade jag drivningen från enkel till dubbel kilrem.

Jag har utfört denna uppgradering och kan svara på hur man gör, och vilka artikelnummer som jag använde.

Detta gäller de husbilar som har en separat 12V bodelsgenerator, utöver chassidelens 24V generator.
 

Pettom62

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Säffle
För info till intresserade.
Det är möjligt att byta ut den motormonterade originalgeneratorn på 80A mot en 200A generator.
Samma generatorfamilj finns också som 28V 105A eller varför inte slå på stort 230V 22A.
Samtidigt uppgraderade jag drivningen från enkel till dubbel kilrem.

Jag har utfört denna uppgradering och kan svara på hur man gör, och vilka artikelnummer som jag använde.

Detta gäller de husbilar som har en separat 12V bodelsgenerator, utöver chassidelens 24V generator.
Du har möjligtvis inte nr på original gen?
Skulle vilja beställa innan demontering
 
Toppen