• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips 12V 24” TV med Wi-Fi samt Google Play

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Köpte denna TV

Har varit skeptisk till märket Andersson, men fastnade då denna TV hade Google Play, samt inbyggd chromecast.
Kopplade in den idag, fungerade utmärkt, var lätt att koppla upp till Wi-Fi samt perfekt med Google Play
Kan bara rekommendera
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Köpte denna TV

Har varit skeptisk till märket Andersson, men fastnade då denna TV hade Google Play, samt inbyggd chromecast.
Kopplade in den idag, fungerade utmärkt, var lätt att koppla upp till Wi-Fi samt perfekt med Google Play
Kan bara rekommendera
Har också haft den i många år, är inne på min andra och problemet med den är att HMDI funktionen har gått sönder 2 ggr på ett år. Fått det fixat på garantin. Men är i stort nöjd ändå.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.692
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Har också haft den i många år, är inne på min andra och problemet med den är att HMDI funktionen har gått sönder 2 ggr på ett år. Fått det fixat på garantin. Men är i stort nöjd ändå.

Vi har haft två Andersson (man är tydligen svårlärd? :) ) Men de hade en bedrövlig siktvinkel både horisontellt och vertikalt samt uselt ljud, men
det delar de väl med alla tunna TV med högtalare bakåt. Köpte sedan en annan TV med framåtriktade högtalare och bra siktvinkel.
Hoppas för er skull att Andersson har förbättrat sina produkter!
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Har också Andersson men är inte nöjd för den funkar inte på 12v alltså riktiga 12v inte nerskallad från 230 ner till 12
 

ljonsson

HBK Intresserad
Inlägg
66
Kommun
Askersund
Idag är det svårt för oss som är kräsna med bildkvalité att få tag i en 24"-32" TV med bildegenskaper jämfört med dagens större/bättre TV-apparater. Oftast brister det i kontrastförhållande, dvs. svart blir grått. Även färgåtergivning och scaling är andra problempunkter.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Alphatronics (och LTC) gör bra TV-apparater för husbilar....
Vi har en Andersson på 12 V, men det tar 7 minuter att göra en kanalsökning :-(
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag själv har 2st 24" LTC i husbilen, (köpta under kampanj hos Hjertman), som fungerar bra där och jag är nöjd med, den ena är deras "smart-tv", den skulle jag inte rekommendera, den är för klen och långsam i sitt androidsystem, men vill man ha blåtand som jag till ljudsystemet så blev det en sån, annars är det bättre med en chromecast, eller en mi tv-stick för apparna.
Har haft 2st olika tv innan som jag inte var nöjd med, svårt att få in bra mottagning, dålig bild, samma prisklass m.m. de åkte i soptunnan.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
och vem läser sånt skräp !
Det kan vara väldigt roande läsning. Ofta varnar man där för de mest otroliga saker. Jag minns t ex sketchen med Johan Glans där han berättar om hur han fick idén till att låta marsvinet åka på robotdammsugaren. Ett annat exempel är ju den instruktion som sitter längst fram i många husbilar om att man måste dra ifrån mörkläggningsgardinerna innan man kör. Det hade jag aldrig kommit på själv.......
 
Toppen