• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

är detta ok pris för en Bürstner Argos 747-2 ?

Peter-Kristina

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
14266
Medlemskap
2021
Såg denna på blocket och undrar bara om priset är ok, eller ?

Är inte alls insatt i priserna på husbilar än, har precis börjat titta efter en. Men tycker att denna verkar jättebra med tanke på att vi är två vuxna och två barn på sex respektive tre år.

Om vi åker och tittar på den, vad bör/ska man tänka på då ?

Sorry...
Går lättare om länken är med...

Bürstner Argos 747-2 | Södermanland | Blocket

Mvh Peter
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: är detta ok pris för en Bürstner Argos 747-2 ?

Hej Peter! Jag tycker att priset verkar ok i förhållande till hur lite den har rullat. Hoppas att det miltalet verkligen stämmer, det låter ju väldigt lite...

Har dom ägt bilen hela tiden? 400 mil per år är inte mycket....

Be att få se alla besiktningsprotoll, kolla miltalet där. Be också att få se servicebok. Om bilen är imorterad eller ej spelar mindre roll, garantier m.m. har ändå gått ut.

Kolla också så att det inte är en tidig 07:a, och om det är det, kolla så att felet med vattenläckage in i motorrummet är åtgärdat. Sök här på forumet på Fiat sållet så hittar du info om det.

Kolla också fukttestprotokollen, se till att ett fukttest görs innan köp.

En bättre familjebil kan du knappast ha, det är gott om plats för hela familjen och du kan använda den på vintern fullt ut!
Vi köpte vår för ett år sen och är supernöjda. Vi har träffat andra Argosåkare, och alla säger samma sak, vilken bil! Helt underbar!:cool:

Här är en 08:a på Mobile.de, har gått 1700 mil, förtält till markisen, SOG till toan, cykelställ till garaget, extrautrustning som du garanterat har stor nytta av. Pris 530 000 kr...

Här är sökresultatet på Mobile.de på 747:eek:r. Jämför o kolla priser där också. Euron ser ut att stå i ca 9,15

Men det är ju lite jobb att ta hem en bil jämfört med att köpa en i Sverige, men å andra sidan kan man ju då använda dom pengarna man sparar till extrautrustning istället...
Du får mycket extrautrustning för 170 000 spänn....;)

Lycka till med bilköpet,

/Annette
 

Peter-Kristina

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
14266
Medlemskap
2021
Sv: är detta ok pris för en Bürstner Argos 747-2 ?

Tackar för svaret.

Har vartit och fricampat ett tag nu så jag har inte kunnat starta datorn då batteriet var slut och vi inte haft tillgång till el...

Men du har ju en likadan bil så du bör ju veta om det är ok pris eller inte.

Har tittat på bilderna på er husbil och måste säga att den verkar jättefin !!!

Den är ju till salu i katrineholm och just nu är vi på öland, får se om den finns kvar när vi kommer hem till norrköping igen, då vill jag nog åka och titta på den. För den verkar riktigt fin och barnvänlig.

Men som sagt, tittade även på länkarna du skickade, och för de pengarna man sparar om man köper den utomlands kan man köpa mycket lulllull till bilen för, eller annat med för den delen.

Tack för alla råd man bör tänka på när man tittar på bilen, de var värdefulla.

Mvh Peter
 
Toppen