• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övervakningskameror Aliexpress

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

RobbeS

Guest
Det gör ju en del köp på Aliepress i detta forum och många besitter troligtvis en hel del kunskap.
Kort och gott så ska jag installera övervakningskameror hemma. 1 på gårdsplanen som ska övervaka husbilen och två inomhus. Någon som vet vilka kameror på AliExpress som är värda att satsa på. Kravet är 1080 HD och night vision samt vädertåliga ner till minus 35 grader.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Den här övervakningskameran funderar jag på att beställa, den klarar ditt krav på 1080 upplösning och att kunna användas i mörker, men om den klarar -35 graders kyla det vet jag faktiskt inte.
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Det gör ju en del köp på Aliepress i detta forum och många besitter troligtvis en hel del kunskap.
Kort och gott så ska jag installera övervakningskameror hemma. 1 på gårdsplanen som ska övervaka husbilen och två inomhus. Någon som vet vilka kameror på AliExpress som är värda att satsa på. Kravet är 1080 HD och night vision samt vädertåliga ner till minus 35 grader.
Har köpt mina kameror på prylstaden.se bra kvalitet bra support. Har dessutom höst-rea just nu.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Det man behöver tänka på när man sätter upp kameran utomhus är att det kan vara svårt för kamerans WiFi att tränga igenom ytterväggar. Så jag kompletterade mitt nätverk med Mesh-puckar som jag placerade nära kamerorna. Särskilt bra blev det i garaget. En kamera fick bli trådbunden.

1603093321254.png
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Jag har köpt från Reolink , deras egna hemsida. Snabb leverans från Tyskland.
Mycket bra APP. Googla och titta på Reolink Argus 2 på youtube. Kan drivas med solcell. De har en nyare nu med strålkastare.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Det man behöver tänka på när man sätter upp kameran utomhus är att det kan vara svårt för kamerans WiFi att tränga igenom ytterväggar. Så jag kompletterade mitt nätverk med Mesh-puckar som jag placerade nära kamerorna. Särskilt bra blev det i garaget. En kamera fick bli trådbunden.

Visa bilaga 201184
Min son har dessa eller tidigare generation. Hans återansluter inte efter strömavbrott. Han har kanske missat någon inställning. Återansluter dina automatiskt?
 
W

Weckman

Guest
Ett tips är att INTE rikta kameran på allmän plats, typ parkering eller gångbana. Annars hamnar du under en lagparagraf och måste ha tillstånd..
Endast på din egen tomt eller uppfart. Annars är kameraövervakning jäkligt bra, använder Arlo Go med inbyggt simkort för att slippa Wi-Fi då det kan strula.. Och en GPS med skaksensor..
Lycka till och hoppas du enbart kan se din bil och inga obehöriga runt den..
 

kocken1

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1702
Medlemskap
2025
Det gör ju en del köp på Aliepress i detta forum och många besitter troligtvis en hel del kunskap.
Kort och gott så ska jag installera övervakningskameror hemma. 1 på gårdsplanen som ska övervaka husbilen och två inomhus. Någon som vet vilka kameror på AliExpress som är värda att satsa på. Kravet är 1080 HD och night vision samt vädertåliga ner till minus 35 grader.
Hej, jag har köpt ett tiotal av märket Dahua som är ett kvalitetsmärke och jag är supernöjd, jag har valt strömförsörjning via nätverkskabeln (POE) och har då switchar med detta inbyggt, även nätverksinspelare av märket Dahua. Allt fungerar klockrent och har så gjort i flera år.
Kan bara rekommendera, undvik billiga skitkameror och välj nätv.kabelanslutna så funkar det bäst och i synnerhet om du väljer 4k kameror eller högre för det blir mycket datatrafik i ditt nätverk. Lycka Till! Ser nu att du kan köpa fina dahuakameror från 500:- och uppåt! på aliexpress
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
904
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Jag har dessa. bade deras ute variant samt den man kan ha inne med motorstyrning. Fundegrat mycket bra det aret jag haft dem.
Man kan betala for att fa video lagrat i molnet, men jag ar nojd med lokal lagring och bara bilder i molnet.
Samt om man handlar pa Amazonsa har man mycket bra garanti och retur service. Har handlat fran dem nu i 3-ar, och aldrig nagra problem som konsument. De hjalper dig och sa snart en retur ar registrerad hos posten har du pengarna tillbaka pa kontot (jag har blivigt mycket bortskammde med Amazon.. handlar allt dar. Till min RV sa ar deras USA sida oslagbar med reservdelar...)


//Freddy
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.862
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag kör billiga skitkameror från Kina VStarcam - My Safety,My Rule!
De äldsta är säkert upp emot 10år, alla motordrivna, uppkopplade i wifi, sparar 1 dygn på de minneskort jag stoppat i dem, mikrofon o högtalare i alla. Rörelselarm direkt till mobilen också.
Jag har varit nöjd med dem genom åren, har bara slängt och bytt ut 2st under denna tid.

Den som filmar garageuppfarten fångade 2 inbrottstjuvar hos grannen, så jag skickade en länk till polisen, hörde aldrig ifall de fick nytta av filmen.
Screenshot_2020-10-19-20-05-56-807_vstc.vscam.client.jpg
 
Senast ändrad:

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
904
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Jag kör billiga skitkameror från Kina VStarcam - My Safety,My Rule!
De äldsta är säkert upp emot 10år, alla motordrivna, uppkopplade i wifi, sparar 1 dygn på de minneskort jag stoppat i dem, mikrofon o högtalare i alla.
Jag har varit nöjd med dem genom åren, har bara slängt och bytt ut 2st under denna tid.

Den som filmar garageuppfarten fångade 2 inbrottstjuvar hos grannen, så jag skickade en länk till polisen, hörde aldrig ifall de fick nytta av filmen.
Visa bilaga 201240


JAg har en sadan under sangen, kollar nivan i vattentanken nar jag fyller.. samt nar jag har moss i bilen.. har en "motion detection" fran forra veckan nar en mus fastnar i en falla jag har under sangen ;) mycket bra kameror for vad man betalar for dem.

//Freddy
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen