• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

F

F.d. 410

Guest
Vi tänker resa norr ut ett par veckor och skulle bli glada om någon eller några kan tipsa om fina fiskeplatser där vi även kan övernatta med husbilen. Helst skall det vara fiskevatten med ädelfisk.

Målet för resan är trakterna kring Norsjö för att där åka med linbanan som finns där.

Vi tänker varva fisket med golfspel så vår förhoppning är att kunna övernatta på dessa platser.

Tack på förhand

Vår ungefärliga tänkta rutt ses nedan
 

Bilagor

  • Semesterresa 2009.jpg
    Semesterresa 2009.jpg
    605,4 KB · Visningar: 28

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

vill också ha lite tips.Vi åker inlandsvägen uppåt.
Vill ni fiska älvfiske åk in till Ljusne när ni är på hem väg.
Ligger i ställplatslistan,finns även en camping där om ni vill ha det.
Skitfiske på er.
:mcride:
Hasse
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Anders o Hasse T...när ska det åkas ?
Kan kika lite åt er ang platser men hinner inte just nu, utan det får bli till helgen om det går bra.

Men annars får ni ha ett riktigt skitfiske båda två o må vädret vara med er. :)
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Hej Hej.

Novis som varit ute på fiske. E45-Piteälven. Norrut, precis efter överfarten sväng vänster. en hel massa platser att stå utmed Piteälven. Här gäller Sverigekortet och i denna älv är lax och laxöring fredad.

Mvh//Peter.
 

Bilagor

  • P6080052.JPG
    P6080052.JPG
    2,1 MB · Visningar: 6
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Om du går in på min hemsida så hittar du en del under "fiskecamper" En väg är att köra upp mot Storforsen och följa Piteälven, det finns en hel del ställen att nattparkera vid. Lax finns inte ovanför Storforsen, men Öring och Harr. Runt Pite finns det en del inplanterat med regnbåge, kolla med turisinfo.
Skitt fiske
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Anders o Hasse T...när ska det åkas ?
Kan kika lite åt er ang platser men hinner inte just nu, utan det får bli till helgen om det går bra.

Men annars får ni ha ett riktigt skitfiske båda två o må vädret vara med er. :)

Hej Rollerteam
Vi sticker i mitten på nästa vecka. Skall stanna till i Kristinehamn och Leksand sen börjar "norrutresan".

Tar tacksamt emot förslag

Anders
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Om du går in på min hemsida så hittar du en del under "fiskecamper" En väg är att köra upp mot Storforsen och följa Piteälven, det finns en hel del ställen att nattparkera vid. Lax finns inte ovanför Storforsen, men Öring och Harr. Runt Pite finns det en del inplanterat med regnbåge, kolla med turisinfo.
Skitt fiske

Snyggt Curtan

din hemsida ser ut att ha en hel del förslag som jag tar till mig

Anders
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Några förslag kommer här, har dock inte själv varit på alla platserna men de verkar ok. Turistbyråer på orter man kommer till brukar också ha massor av tips med kartor o fiskekortsförsäljning.

* Stensjön, Ånge Gps: N 623157 Ö 150404
För fiskaren finns 150 ha sjöar, tjärnar och vattendrag.Hit kommer man för att uppleva den storslagna naturen, tystnaden, stillheten och framförallt för de stora fiskeäventyren som väntar i rena orörda vatten. Stensjön ligger i ett orört vildmarksområde med mycket höga naturvärden, kuperad och delvis dramatisk natur med ett stort antal fiskrika tjärnar och sjöar med både planterad och egenreproducerad ädelfisk. I området finns också sju uppställningsplatser med toalettservice för husv/bil.

* Kvarnflyn, Strömsund Gps: N 632628 Ö 152852
50:-dag, 150:- vecka. 5 fiskar dygn, öring, harr. Bra ställe att campa på, stora uppställningsytor för husvagn eller annat sätt att campa. Fisket varierat, väldigt hårt fisketryck eftersom många väljer att stanna och bo här. Uppströms finns det dock möjlighet till bra fiske. Ca 300 m uppströms. här finns dessutom tillgång till friskt vatten i form av en kallkälla

*Avasunds fiskecamp, Storuman Gps: N 650620 Ö 171401
FC 7, platser 25/25, avg 100+20, öppet 1/6 - 30/8 ,tel : 0951- 10345, Väg 45 norr Storuman ca 4 km, sen visar skylt till campen. Öring, röding m.m, flug o båtfiske, handicapfiske, mindre sjöar o tjärnan.kl. 08 - 22 dagligen, övrig delar av året vid förfrågan.

* Laxhoppet, Umeå
N63 52 53.9 E20 01 17.4
Plats: Asfalt
Vägbeskrivning: Skyltat från E12 Cirka 1 mil väster Umeå
Service: Torrdass, grillstuga,
Att Göra: Fiska, bada, vandra
Sevärdhet: Stornorrfors kraftverk alldeles intill har guidade turer

* Fiskecamp o Cafe, Ullånger Gps: N 625707 Ö 180627
30/12, 100+25:-, öppet 1/5 - 31/12, tel 0613-32081

* Långtjärn, Harmånger Gps: N 615151 Ö 171312
Långtjärn är en unik anläggning med god service och där fisket även är handikappvänligt.
Vindskydd, grillplatser och flytbryggor . Den stora parkeringsplatsen välkomnar husvagnar och ligger i anslutning till anläggningens kortautomat.
Skylt finns vid E4 strax söder om Harmånger

*Valkalammpi o Ljustjärn, Jädraås Gps: N 605115 Ö 162548/ N 605244 Ö 162552
ca 20 km norr Sandviken o sv ockelbo, myspysområde för fiskare o naturälskare med total fricamping. Fiskekortsautomat på platsen, tc, grillplatser, vindskydd, bada i kristallklart källvatten med långrund sandstrand.

Mycket fin sjö med 4 st vindskydd, mycket parkeringar för husvagn/bil. Fiskekort löses vid Kjelles mack, 70:- dygn. Fjällröding, Öring o Abborre.

* Camp Söderfors, Söderfors Gps: N 602345 Ö 171312
i Söderfors ta vä mitt för Konsum i 1,5 km. Inplanterad fisk med handikappramper, även fiske i Dalälven erbjuds.

* Fyrväpplingens sportfiskecamp, Knutby Gps: N 595823 Ö 182149
30/16, 100+50:-, öppet 20/4 - 11/11, tel 0174-600 42. Sportfiske i skogssjöar i gammal bruksbygd. Möjlighet till fiske och vildmarksliv. Husvagnscamping med elplatser. Försäljning och uthyrning av fiskeredskap. Utplantering av regnsbågslax hela fiskesäsongen. Båtuthyrning. Pimpelfiske vintertid. Hallstavik, 3 km efter Vällenbron skyltat höger Fyrväpplingen 6 km

Mvh
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Tack för dessa utförligt beskrivna fisketips Pekka.

Kikade som hastigast på platserna och många passar perfekt in i vår planerade resväg som skall gå upp i höjd med Norsjö.

Anders
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Varsågod Anders.. ;) jag följde din tilltänkta resrutt på kartan, men eftersom du också sa att det skulle bli lite golfspel (vad nu det är för nåt ?) så la jag inte in så många fiske-platser.

Slit dom med hälsan o förhoppningsvis blir det en massa foton från några av platserna som vi får se senare här.

Du får gärna maila eller ringa om du undrar över nåt mer för vi åker också norrut nästa vecka.

...o så ett riktigt skitfiske på dig !


Mvh
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Önskar tips om fiskeplatser norr ut.

Jo du Pekka golf är för oss bra så till vida att min hustru är tokig i det men inte jag (spelar dock) medans jag gillar att sitta vid en göl och fiska men den dagen står min hustru ut med att vara med.

Vi planerar att "varannandagsvariera" våra intressen. Stå vid en golfbana ena dagen och spelar och laddar batterierna och nästa dag på en naturskön plats vid en liten sjö/göl så får väl hustrun sola och slåss med myggen.

Bara att hoppas på fint väder. Kanske vi ses någonstans.

Anders
 
Toppen