• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Åpne takspot for å skifte til LED-pærer?

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Jeg har kjøpt inn en haug med strømbesparende LED-pærer med tanke på å skifte ut de originale halogenpærene. Jeg har et antall justerbare spoter over vinduene (under overskapene), og disse er greie, men jeg har også 11 faste takspoter som på bildet under. Hvordan får jeg åpnet disse for å komme til selve pæren? Jeg har en lei tendens til å ta i for hardt og dermed ødelegge ting, så jeg vil helst unngå det denne gangen... :oops:

20220625001-w900.jpg


På forhånd takk!:)
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Jeg har kjøpt inn en haug med strømbesparende LED-pærer med tanke på å skifte ut de originale halogenpærene. Jeg har et antall justerbare spoter over vinduene (under overskapene), og disse er greie, men jeg har også 11 faste takspoter som på bildet under. Hvordan får jeg åpnet disse for å komme til selve pæren? Jeg har en lei tendens til å ta i for hardt og dermed ødelegge ting, så jeg vil helst unngå det denne gangen... :oops:

20220625001-w900.jpg


På forhånd takk!:)
Hej !
Jag tror att du öppnar genom att vrida den yttre metallringen moturs.
BBa
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Takk for tipset, da skal jeg prøve det (uten å ta i for hardt)! I brukerveiledningen står det at man skal ta ut hele lampen (variant 1) med et egnet verktøy (f.eks skrutrekker), men det syntes jeg høres litt vel drastisk ut. Variant 2 nevner vridning av den ytre ringen slik du beskriver, og deretter fjerne ett av 3 klips som holder glassplata på plass, men ingen av bildene i veiledningen ligner på mine spoter.
 
Toppen