• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det någon som testat detta larm

Gudby

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
15284
Medlemskap
2024
DÖRRLARM
DW01.jpg

DW01

880 kr
Exklmoms.png


Dörrlarm med utvändig rörelsesensor för husbil/husvagn.
En ljudsignal inne i boutrymmet indikerar att någon uppehåller sig utanför dörren. Systemet är programmerat på följande sätt:

  • Om en person bara passerar förbi dörren händer ingenting.
  • Om en person stannar vid dörren sker detektering efter 2 sekunder och om denna person fortfarande är kvar efter 5 sekunder ljuder en larmsignal.
  • Om personen lämnar området ingen ingen ny detektering sker inom 5 sekunder tystnar larmsignalen.
Systemet består av två ultraljudsensorer som monteras på var sida om dörrens nederkant och en kontrollpanel med inbyggd summer och lysdiod som monteras inne i boutrymmet. Sensorernas detekteringsavstånd kan programmeras för 25-70 cm eller 25-100 cm.

  • Drivspänning: 12V (10-16V)
  • Strömförbrukning standby: 24mA
  • Ljudsignal: 2400Hz
  • Komplett sats med kontrollpanel, 2 sensorer, kablage och 19mm borr
Kommer dom nära så tänds en lampa samt det börjar blinka
Hej !
Är det någon som har provat detta larm, tycker det verkar ganska smart, då märker ju den som vill göra inbrott att dom redan är upptäckta, eller tänker jag fel?
Benke
 

Nilsson127

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Västerås
HBK-Nr
23058
Medlemskap
2024
Jag har ett som är byggt med samma princip, problemet med mina sensorer är att dem inte funkar när de är monterade i plåten som sitter under bodörren. Den larmar för att den störs av plåten runt sensorn. De sensorer som sitter monterade i plasten längst ner bakom framdörrarna funkar perfekt. Larmet som nämns ovan kan ju ha bättre sensorer. f.ö. så är iden med denna typ av larm inte alls så dum.
/Nils
 
Toppen