• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Yttertemperaturmätare

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Hymer exsis 688. Var sitter givaren till yttertemperaturmätaren, min visar 73° jag tror det är fel. På min förra bil en Plåtis satt den i vänster backspegel.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Kan det vara så att du har Fahrenheit grader?? 73 grader är +23 Celsius. Kan kanske ställas/ändras i instrumentinställningar
 

chipson

HBK Medlem
Inlägg
176
Kommun
Sala
HBK-Nr
2494
Medlemskap
2024
Kan det vara så att du har Fahrenheit grader?? 73 grader är +23 Celsius. Kan kanske ställas/ändras i instrumentinställningar
Nej jag har c° dessutom är det 9° ute nu. Det har ökat undan för undan senaste månaderna. Kan nog lära mig leva med det men.....
 

rolf helge larsen

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Norge
På halv intrigrert står den ofte i vestre speil. på helintrigrert. (I alle fall på min.Carthago i50). fant jeg den under ved fører dør under bilen. En liten svart giver. Jeg hadde samme feil. Det sto fabrikat på den. kontaktet firma i Italien som lager disse. fikk sendt en ny for 250 NOK. måtte forhåndsbetale Loddet den på og da var alt ok igjen.
 
Senast ändrad:

rolf helge larsen

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Norge
Kan nevne at også aircondition ikke fungerer optimalt når utvendig giver oppgir feil temp.
Etter bytte koblet jeg fra batteri. Vred om nøkkel for start. for å bruke opp rest strøm. Etter denne prosedyre virket aircondition optimalt igjen. / lå nok en feil melding ett sted, som ble slettet.
 
Senast ändrad:
Toppen