• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows 10 gör album utan att be om lov!!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Det dök upp en svart blänkare längst ner till höger på skärmen: "Dina nya album". Förvånad klickade jag på ett alternativ, maj 2017 och ett hopkok av bilder dök upp. Inte helt oangenämt, faktiskt. Jag ville fortsätta att kolla på andra album men jag vet inte var jag kan hitta dem. Jag har letat lite överallt i datorn men jag går bet.

Någon som vet?

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Windows 10 gör album utan att be om lov!!

Ja, kruxet var att jag brukar göra en egen mapp för mina foton som jag döper till "Foton" och lägger på skrivbordet. Det rörde till det men till slut så hittade jag appen "Foton" som jobbar i maskopi med OneDrive och lyckades hejda den. Det gjordes mängder med album, det ena rörigare än det andra och jag förstår inte meningen med det eftersom jag nog är ganska "kronologiskt lagd". Möjligen kan det vara så att OneDrive vill tvinga mig att betala för premiumvarianten men det satte jag P för.

Jappe
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Windows 10 gör album utan att be om lov!!

Windows 10 är ett ofog. Min laptop frågade gång på gång om jag ville installera W10 men jag avböjde. En kväll när den stod startad men oanvänd började den ladda ner W10 iaf. Efter det blev den helt värdelös, låste sig och gick inte att stänga av. Till slut fick jag lämna in den för att få hjälp att ta bort W10. Tydligen rätt vanligt att det ställer till problem. Nu funkar den utmärkt med den gamla Windowsversionen.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Windows 10 gör album utan att be om lov!!

Jag funderar på att installera Windows 7 i ställer för den överarbetade Windows 10. Vet någon om det är möjligt på en ny dator.

Ständiga konfrontationer med inställningshysterin i 10:an gör att det går åt en massa tid för datorhanteringen. Senaste hysset var att aktivitetsfältet ligger kvar hela tiden och inte döljs automatiskt. Kolossalt enerverade och jag hittar inte inställningen, jo det gör jag men den xxxxx datorn reagerar inte. Att språket är slarvigt översatt, närmast obegriplig amerikansk IT-slang gör inte det hela bättre!

Giv mig styrka!

Jappe
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10 gör album utan att be om lov!!

Om du högerklickar på en ledig plats på aktivitetsfältet och väljer bort "Lås aktivitetsfältet" så ordnar det sig nog.
;)
För övrigt är W 10 det bästa som hänt vad gäller operativsystem, tycker jag.
 
Toppen