• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Widlunds husvagnar

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Widlunds husvagnar

Tråkigt att läsa dessa inläggen ovan i ämnet Widlunds Husvagnar. Jag känner inte igen Widlunds Husvagnar på så sätt. Jag började att handla husvagnar av Bosse i mitten av sjuttiotalet. Har sen dess gjort flera affärer med företaget och gör fortfarande. Även om jag inte ha köpt någon husbil av Widlunds så har jag kontakt med firman. Köper tillbehör och får hjälp med min nuvarande husbil när jag har problem, trots att den är en import. När Provia i Helsingborg fanns var det ett stort problem för dom. Vad jag vill ha sagt är att jag kan inte sälla mig till den gruppen som dömmer ut Widlunds Husvagnar.

Hälsningar.......Ce-eN !
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Widlunds husvagnar

Men det vore bra tror jag för ägaren av den firma där det finns missnöjda "köpare" och som ej återkommer pga dåligt bemötande får reda på detta. Det skulle jag tycka om jag själv vore ägare till företaget. Visst finns det alltid ett fåtal missnöjda kunder men en räcker tycker jag

Tyvärr är det nog så att du kan inte göra alla nöjda, det finns tillfällen där människor pratar "förbi varandra" och aldrig möts, det finns också ett litet antal kunder som ställer helt omöjliga krav på service, priser o.s.v. Därmed inte sagt att det gäller någon här, men det är ibland så i affärer.
 
F

F.d. 53074

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Kan det inte vara ett rimligt antagande att branschfolk - t ex säljare av husvagnar/husbilar - följer diskussionerna på sidor av det här slaget? Det vore konstigt annars enligt min mening...

Kjell :D
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Widlunds husvagnar

Kan det inte vara ett rimligt antagande att branschfolk - t ex säljare av husvagnar/husbilar - följer diskussionerna på sidor av det här slaget? Det vore konstigt annars enligt min mening...

Kjell :D
----------------------------------------------------
Har talat med flera (>4) försäljare av husbilar det sista dryga året.
NEJ - de följer inte med på nåt forum på nätet om husbilar - säger de.
Om man nu ska tro dom. :)
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Jag beställde formsydda mattor till min Hobby husvagn för några år sedan. Detta var på vintern så det var inga problem med leveransen. "Kom du bara till våren så kan du hämta mattorna."
När jag hämtade ut min husvagn i april från vinterförvaring åkte jag till Widhlunds för att hämta mattorna. Inte fanns det några mattor. :( Fick bara höra en massa skitsnack om "tyskarnas" dåliga service. Efter ytterligare 2 månader fanns mattorna på plats. :) Nu ville försäljaren ha mer pengar än vi kommit överens om. :mad: Anledningen var att han hade haft så mycket problem med "tyskarna".:confused:

Tycker mest synd om verstaden som är duktiga och kunniga och alltid ställer upp.
Göran

Vi har också gott att säga om verkstadspersonalen på Widhlunds,sedan vi hade husvagn.
Vänligen Ingrid o Stig
 
F

F.d. 50130

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Snacka om bra bemötande. Känner inte alls igen det som många beskriver ang Widlunds. Köpte vår Hobby hösten 08. Har blivit väl omhändertagna av all personal, både i verkstad och butik (av den långe, Chistian). Hade en kran som gick sönder, gaslarm och ett batteri som lade av. Absolut inga problem! Hade vägarna förbi på sensommaren 09 och åkte inom för att göra fukttest. Vi hade inte avtalat någon tid.Det var brått i verkstan, flera bilar som skulle levereras, men Christian sa, att om vi kunde vänta en halvtimme så skulle dom fixa det. Och så blev det.
Angående att ni inte blev insläppta i den sålda Rapidon kan jag förstå. Bilen tillhörde inte Widlunds längre, jag hade inte velat ha in folk i min husbil om jag inte själv var där. En vara som är såld tillhör ju köparen :)

Väl mött, Anki
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Jag tror att man ska akta sig för att dra förhastade slutsatser om den ene eller andres förträfflighet eller det motsatta efter utsagor på detta eller andra forum.

För det första är det ju inte särskilt rättvist mot den som blir kritiserad för vederbörande har ju ingen möjlighet att försvara sig eller berätta sin version av händelsen.

Jag är också ganska övertygad om att oavsett vilken handlare det gäller så kommer det både negativa och positiva uttalande, typ, 'sämsta jag varit med om' kontra 'bästa bemötande vi någonsin fått'.

Jag tror också, om vi blir arga, lite till mans är benägna att pynta på historien lite grann för att så att säga främja förståelsen.

Sedan finns det också 'omöjliga' kunder och det spelar ingen roll vad handlaren gör så är det inte 'bra nog'.

Det är alltid bäst att bilda sig en egen uppfattning och vem vet, ni kanske gör ert livs affär med just den som någon annan lovat aldrig mer besöka.

För säkerhets skull skall jag påpeka att detta är rent generellt och jag har inga synpunkter på det som tidigare skrivits i tråden.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Widlunds husvagnar

Snacka om bra bemötande. Känner inte alls igen det som många beskriver ang Widlunds. Köpte vår Hobby hösten 08. Har blivit väl omhändertagna av all personal, både i verkstad och butik (av den långe, Chistian). Hade en kran som gick sönder, gaslarm och ett batteri som lade av. Absolut inga problem! Hade vägarna förbi på sensommaren 09 och åkte inom för att göra fukttest. Vi hade inte avtalat någon tid.Det var brått i verkstan, flera bilar som skulle levereras, men Christian sa, att om vi kunde vänta en halvtimme så skulle dom fixa det. Och så blev det.
Angående att ni inte blev insläppta i den sålda Rapidon kan jag förstå. Bilen tillhörde inte Widlunds längre, jag hade inte velat ha in folk i min husbil om jag inte själv var där. En vara som är såld tillhör ju köparen :)

Väl mött, Anki

Hej!
Titta noga på vad jag skrev: men vi är spekulanter på detta märke så vad kan du göra....han tittade dumt och bara gick...

Men det gör detsamma, jag förstår väl att det finns de som är jättenöjda med denna firma..han hade väl en dålig dag eller så men sättet var ju nonchalant hursomhelst och jag har iallafall gjort mitt där.

//Pilot
 

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2024
Sv: Widlunds husvagnar

Hej
Jag går och väntar på vår nya husbil som är köpt hos Widlunds. Det är vårt tredje nybilsköp från detta företag. Har alltid blivit korrekt bemött av deras säljare, varken mer eller mindre. Det främsta skälet till att vi handlar hos Widlunds är just deras bemötande, både när det gäller säljare och verkstadspersonal. Aldrig tal om några avgifter vid fukttest på garantin, verkstadspersonal som ställer upp även när det är mer än fullt att göra, ser till att bilen efter bodelsservice körs till auktoriserad FIAT verkstad för deras service etc. Precis som Ce-eN kan jag inte sälla mig till den skara som dömer ut Widlunds husvagnar.

Hälsningar
Lennart
 
Toppen