• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Whiskey

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Whiskey

Yepp, har en butelj av märket som har svårt att stå still i barskåpet, men troligen väntar samma öde som som för leverantörerna av julskinkorna. Allt är förgängligt, men jag hoppas att en stor del av innehållet överlever julen.;)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Whiskey

Tja.

Som förälder till denna tunna måste man ha tålamod. Det tar en stund för den att växa upp och bli mogen för att kunna umgås med oss andra vuxna. Som människans bästa vän gäller det också att hitta ett sätt att umgås på som ger respekt och att tunnan ska veta sin plats utan att för den del vara ogin. Är man snäll och behandlar tunnan väl så får man än glädje tillbaka under lång tid tills det tar slut och man åter inombords fylls av tomhet utan värme.
 
F

F.d. 9573

Guest
Sv: Whiskey

Bara att hojta till när det är dax för provsmakning.
Ett sådant lidande skall inga här på Husbilsklubben behöva genom gå själv ;)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Whiskey

Det är med tårar i ögonen jag följer dina våndor. Vänta i fyra år! Har du förresten tänkt på hur fint du förgyller himlen under de här fyra åren..., Angel Dust! På 20 år förlorar ett fat whisky ca 60% av sitt innehåll, så med den beräkningen delar du med dig sådär 2-3 liter! Det måste vara härligt att vara ängel! :D

Krister N
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Whiskey

Respekterar din åsikt, men jag delar den inte! Däremot är det speciellt med spenvarm oseparerad mjölk. Det är jag uppväxt med! :)

Krister N
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.522
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Whiskey

Gå över till mjölk grabbar, det kan man dricka direkt ur spenan, om man vill.
Fy fan för sprit, skulle inte procenten vara där, skulle ingen dricka eländet.


Trodde tråden handlade om god kvalitets Whiskey och inte äcklig spenljummen mjölk :confused:

Öppna gärna en ny tråd och diskutera mjölk där. ;)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.777
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Whiskey

Fan Åke..., jag som precis börjat träna på min nya diplomatiska roll, så förstör du det med ditt träffsäkra inlägg! :D:D:D

Krister N
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Whiskey

Jag har inget emot att man lämnar ett alternativ till dryck. Men tråden handlade om min tunna och min (för)väntan på den ädla drycken. Hoppas även hitta likasinnade som vill vara med när min tunna blir flygfärdig. Då troligvis på en underbar ställplats någonstans. Jag tänkte under årens lopp lämna lite rapporter om hur min lilla tunna växer till sig. Vi har planerade möten ca: 2 ggr/år.

I våras t.ex åkte vi till scottland och tittade på tillverkning samt provade på andra fullvuxna tunnor. Passade då även på att hälsa på Nessie.
 

Bilagor

  • 2010_2011 217.JPG
    2010_2011 217.JPG
    3,7 MB · Visningar: 3
  • 2010_2011 197.JPG
    2010_2011 197.JPG
    3,4 MB · Visningar: 11
  • 2010_2011 237.JPG
    2010_2011 237.JPG
    3,4 MB · Visningar: 1
  • 2010_2011 224.JPG
    2010_2011 224.JPG
    3,6 MB · Visningar: 2
  • 2010_2011 252.JPG
    2010_2011 252.JPG
    3,9 MB · Visningar: 1
  • 2010_2011 261.JPG
    2010_2011 261.JPG
    3,6 MB · Visningar: 3

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Whiskey

själv väntar jag troget på ett fat Mackmyra med rökig bas, bourbon fat och skärgårdslager som våren 2012 går in på sitt 6'e år

det blir tappning i vår så då ska man ha drycken lagom till midsommar om jag kommer ihåg allt rätt

så ser ni 1335 i farten till sommaren så finns alltid ett välfyllt whiskylager ombord, och oftast åt det väldigt rökiga hållet, men till sommaren sannolikt alltid med en Mackmyra på lager också .... välkommen ;)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Whiskey

Min bror och jag ville fira vår far (salig i åminnelse) på en födelsedag med en rigtigt fin Wirre. Han gillade Whiskey, men brukade mest dricka Lauders eller nåt liknande- Brorsan köpte en fin och DYR rökig whiskey på systemet - odrickbar enligt fadern. Smaegen aer forskellig eller smaken är fårskallig som man kan säga......
:twitcy::twitcy::twitcy:
 
F

F.d. 9573

Guest
Sv: Whiskey

Jag ser att man får införskaffa sig på en fin Lord Calvert så man kan bjuda i gen ;)
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Whiskey

Jag och en kompis gjorde en ganska enkel whiskeyprovning for en tid sedan. Vi hade fem olika sorter med mycket olika priser och smaker. Vi kom fram till att lord Calvert var den som segrade. Detta trots att det var den billigaste.
Den ar Canadensisk och gjord av majs som ger den mild smaken.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Whiskey

Det är inte alltid de dyraste som kommer först. Jag har lite att välja på, men det blir oftast en Red Label, eller Laders. Är man röksugen blir det Laphroaig eller Bowmore. Inget av dessa är det dyraste men jag tycker ändå att det är prisvärda sorter.

Det händet att man dricker av de svindyra som Blue Label eller Glenfiddich Caoran Reserve men det gör man ju bara för att stila. Det smakar ju bra men det är ju inte värt prisskillnaden.
 

Bilagor

  • whiskey avd.jpg
    whiskey avd.jpg
    847,9 KB · Visningar: 19
Toppen