• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Water Circles medlemsförsäkring caravan club!

M

Majja

Guest
Såg verkligen fram emot caravan clubs nya medlemsförsäkring i Water Circles försäkringbolag! Vill informera om vad jag upplevt negativt/possitivt i min kontakt med försäkringbolaget kanske en och annan i klubben tänker till lite extra innan försäkring tecknas!
Mina förutsättningar husbil tjänstevikt 5 ton, värde ca 800 tkr!
Ställde på bilen 25/6 fick en årspremie på ca 7500 kr ( helt okej).
Ställde av bilen (8/7) Fick en halvårspremie på ca 2000kr fram till 25/12!
Av dessa 2000 kr var 393 kr kostnaden för min påställning totalt 14 dagar!
Avställningsförsäkringens kostnad fram till 25/12 utgjorde ca 1600 kr.
Trygg Hansa som stod för försäkringen tidigare har en premie på ca 700 kr/halvår!
Vet att andra bolag ligger klart närmare Trygg Hansa jämfört med Water Circles!

Min personlige kontakt som man får på Water Circles höll med om att skillnaden i premie på avställningsförsäkringen var i högsta laget och han lovade att ta upp detta problem i företagets ledning!
Jag avslutade givetvis min försäkring och har idag tecknat min husbil i annat bolag!

Vad jag kan förstå så blir kostnaden för oss med husbilar skyhög under framförallt vinterhalvåret då dom flesta ställer av bilen!
Vill betona att service och bemötande var perfekt från försäkringbolagets sida!

Mitt råd är att vid eventuell offert ta reda på kostnaden för avställningsmomentet innan ni som jag tecknar försäkring!:twitcy::twitcy:
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Water Circles medlemsförsäkring caravan club!

Har roat mig med att läsa deras försäkringsvillkor. Förstår det som att avställningsförsäkringen bara gäller i Sverige. Inget för oss som ställer av bilen i Spanien och reser hem.:mad:
Är den dessutom dyr blir det inget alternativ längre.
Inte heller att fortsätta i Trygg Hansa hjälper. Avställningsförsäkringen gäller bara i Sverige och reseskyddet är bara 90 dagar. Ännu sämre:mad:
Birgitta
 
Senast ändrad:

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Water Circles medlemsförsäkring caravan club!

Jag ringde och kollade. Har man Superhusbilsförsäkring så gäller försäkringen i Spanien vid avställning, glömde fråga om Portugal.
De skall ändra texten i villkoren.
I mitt fall blev det + 1000:-/år, om den aldrig ställs av.

De har även två varianter på avställningsförsäkring, en när man bor i bilen och en när man inte bor i bilen
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Water Circles medlemsförsäkring caravan club!

Vi hade Water Circles för både hem & bil innan vi gick över till betydligt tryggare & förmånligare Folksam. Fråga inte om detaljer, det är mer än ett år sedan. Det jag minns är att jag kollade upp det mesta väldigt noga.
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: Water Circles medlemsförsäkring caravan club!

Det räcker med tillägget Husbilsextra för att avställningsförsäkringen ska gälla utomlands. Punkt 5.4 i villkoren enl mail från Water Cirkles
 
Toppen