• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Waeco/Dometic backkamera

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Bilden visar backkameran med nedfällt linsskydd.
Varför finns det ett hål i linsskyddet som gör att långt-avstånd-linsen inte skyddas av linsskyddet?
IMG_1136.JPG
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Förmodligen för att du hela tiden ska kunna använda "långt-avstånd-linsen" i stället för den ordinarie invändiga (och helt oanvändbara) backspegeln när du kör.

För övrigt tycker jag inte om kabeldragningen. En kabel som går in i en vägg bör alltid ha en liten slinga nedåt, så att inte regnvatten o.dyl. kan "krypa" längs kabeln och in genom genomföringen om denna skulle bli lite otät.

Pålle
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Förmodligen för att du hela tiden ska kunna använda "långt-avstånd-linsen" i stället för den ordinarie invändiga (och helt oanvändbara) backspegeln när du kör.

Pålle
Men när jag trycker på displayens on/off går linsskyddet upp och jag kan växla mellan de olika linserna.
När jag trycker på on/off igen slocknar displayen och linsskyddet går ner.
Ser inte logiken i att det finns ett hål i linsskyddet.
 
Toppen