• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Visa klubbdekalen!

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Jag tycker jag ser alldeles för få HBK-dekaler på vägarna, därför blev jag glatt överraskad i september när vi närmade oss Köpenhamn på vår väg hem från Römö.
Hoppas att ägaren av denna bil inte tar illa vid sig av bilden.



Visa bilaga 159535

Absolut inte. Vi vill också se fler med HBK dekal
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag tycker att det skulle vara bra om alla medlemmar hade dekalen på HB'n, först när den blir synlig på var & varannan HB så blir vi i HBK en spelare att räkna med. Likaså, när man byter bil, ta bort dekalen. Bilen kan ju hamna hos någon som inte känner till HB-kulturen & i synnerhet HBK's uppförandekod. Då kan det förekomma saker som HBK får bära hundhuvudet för. Ny dekal får man ju om man skickar in den gamla.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Dekaler ska väl synas varför annars ha dessa?
HaDe Hasse
Bra poäng.
Jag tar gärna en 10 öring lägre medlemsavgift, och klubben kan behålla dekalerna.

Jag har inte Husbilsklubbens dekal på bilen.
Orsaken är att jag har väldigt lite gemensamt med alla er andra 20 000 medlemmar, och ytterligare 80 000 husbilsägare.

Däremot har jag Concorde klubbens dekal på bilen.
Jag har något gemensamt med de andra, relativt fåtal Concorde ägare.
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Bra poäng.
Jag tar gärna en 10 öring lägre medlemsavgift, och klubben kan behålla dekalerna.

Jag har inte Husbilsklubbens dekal på bilen.
Orsaken är att jag har väldigt lite gemensamt med alla er andra 20 000 medlemmar, och ytterligare 80 000 husbilsägare.

Däremot har jag Concorde klubbens dekal på bilen.
Jag har något gemensamt med de andra, relativt fåtal Concorde ägare.

Men du har trots allt i skrivande stund gjort 1321 inlägg med personer som du har väldigt lite gemensamt med.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Men du har trots allt i skrivande stund gjort 1321 inlägg med personer som du har väldigt lite gemensamt med.
Japp, det stämmer.
De jag har gemensamt med har kanske gett mig likes. Andra har jag debatterat med.

Bägge kategoriernas antal är knappast i närheten av alla de som har en klubbdekal liggande/påklistrad någonstans.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Ja men så är det väl för alla oss medlemmar. HBK har ju över 10000 medlemmar & det är nog ingen av oss som känner alla. Att man har dekalen på HB'n innebär ju inte att man har något gemensamt med alla (mer än medlemsskap) utan att man tillhör en gemenskap med HB-livet som intresse.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Tycker numera att det räcker med den lilla dekalremsan man sätter under regskylten. För min del döljer jag även då den oseriösa firman i Tyskland jag köpte bilen från.
 
Toppen