• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintertäcke

malmqvist

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Umeå
HBK-Nr
750
Medlemskap
2025
Är det någon som har erfarenhet av vintertäcken till husbilar, var man kan inköpa dessa osv. Vi har en Adria 06 byggd på fiat, har hittat en tysk sida med täcken som går ända ner till marken men ej blivit klok på om det finns någon svensk återförsäljare.

Hoppas på tipps Mvh Anders Malmqvist
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Vintertäcke

Hej jag har båda yttre o inre, tycker att inre är bättre o varmare isolerar hela framsidan. Man slipper att hanskas med snö o is som samlats på den yttre.

Mvh
Leif
 

Bilagor

  • DSCN1745.JPG
    DSCN1745.JPG
    1,2 MB · Visningar: 11

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Jag har mailat till Matti för att få en viktuppgift på sommar resp. vintertäcke men har ännu, efter ca 14 dagar, inte fått svar. Ni som har köpt av honom, vet ni vad täcket väger? /Jeanette
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Hej Jeanette!

Jag skall förbi hos Matti i ett annat ärende.
Tar även med Din fråga och återkommer med svaret.
Har för mig att han varit bortrest (mässor i södra Finland).

Hälsningar från ett soligt men -21 gradigt Haparanda!
//Kjell
 
Senast ändrad:
F

F.d. 28145

Guest
Sv: Vintertäcke

Detta visar ett engelskt täcke!

Har sett ett liknande fast med ett "nät-tyg" mellan sidbitarna, så att man får ljus inne i bilen när man drar ner frambiten utan att sidbitarna fladdrar om det blåser.
 

Bilagor

  • Vintertäcke.jpg
    Vintertäcke.jpg
    57,7 KB · Visningar: 14

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Nu har vi fått vårt vintertäcke! Snabb leverans. Ska testa det i helgen.
En liten sak funderar jag dock på. På Matti Huhtalo Ab:s hemsida står det att det är fri frakt inom Sverige & Finland. På Husbilsklubbens rabattsida står det att vi som medlemmar i HBK har fri frakt. Känns inte som om den informationen behöver finnas kvar eftersom det inte blev något lägre pris fastän jag uppgav vårt HBK nummer.:( /Jeanette


Såg att informationen på vår rabattsida var bortplockad nu. Tack till web ansvariga.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Vintertäcke

Nope vi har ingen rabatt längre, bif svar från firman på frågan

"Hej Johnny,

rabatten som vi har haft med Husbilsklubben och de andra har gått ut vid årsskiftet 2007/08. Då levererade vi täcket utan fraktkostnader ca 200 kr billigare. Vi har inte höjt priset endast lagt på fraktkostnader. Nu är svenska kronan svag så även den äter upp från vår lilla vinst. Hoppas ni är nöjda med täcket. "

Mvh Eija Huhtalo
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Vintertäcke

Du behöver inte göra så stor sak av att lägga något emellan jag har detta på en bil som är 7,12 och har inte haft några problem med fukt inte ens på framrutan trots mycket blött under vintern. ett fantastiskt täck som är extremt billigt med tanke på vad Fiamma skulle ta ca 5 ggr. Prova detta eller köp det av någon som annonserade ut ett senaste dagarna för 700:- här på HBK
 

hfors

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1637
Medlemskap
2023
Sv: Vintertäcke

Hej Carthago Anders. Jag läste med intresse vid ett tidigare tillfälle Ert inlägg om den 12 volts anläggning NI har i Er husbil med solpanelanläggning "modell rejälare" har tappat bot inlägget . Kan Ni säga hur jag hittar igen det ?men kan ej hitta dteta nu. /Hfors
 

Bilgrun

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Piteå
HBK-Nr
3701
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Har nyss fått vårt "sommartäcke" från den finska firman. Mycket välsytt och välpassande, bra kvalitet. Dock ett litet problem: svårt att pressa ur luften ur täcket när man ska vika ihop det efter användning. Vi har inte kunnat prova det med kallgrader men det borde väl fungera bra då också. Betalade 1500:- inkl. frakt. Missade rabatten.....
Har nyligen blivit husbilsägare (och husbilsklubbmedlem!) efter många år som husvagnsägare. Har gjort några provresor och trivs som fisken i vattnet!
 
F

F.d. 25079

Guest
Sv: Vintertäcke

Hejsan Rogun

Var får man tag i betongtäckmattor och vad levereras de i för kvalitte? Tänker mest på storlekar, tjocklekar och ytter/innermaterial. Naturligtvis även vilka priser?

Har en gammal (-90) Hymer helintegrerad bil som vi har en del besvär med fukt (och kyla) på insidan av vindruta och sidorutor fram med. Skulle sitta fint med något isolerande lager. Utsidan att föredra eftersom den redan är utrustad med kederlistskenor över sido och framruta samt har spännfästen vid bakkanten på sidorutorna.

Hoppas på svar
MVH
Stig
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Vintertäcke

Igår kom det mörkblå vintertäcket från Masa Välkommen! M.Huhtalo Ab - Internet Service i Finland.
Beställde det i måndags och kostade 2 500 kr inkl. frakt. Det kom med posten i en silverfärgad förvaringssäck. Verkar vara mycket bra kvalitet. Kan vara skönt att ha i samband med turerna under kommande vintersäsong som kan komma att bli bister med mycket snö.
V-backen :)
 
Senast ändrad:

bjensen

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Ale
HBK-Nr
387
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Idag kom det mörkblå vintertäcket från Masa Välkommen! M.Huhtalo Ab - Internet Service i Finland.
Beställde det i måndags och kostade 2 500 kr inkl. frakt. Det kom med posten i en silverfärgad förvaringssäck. Verkar vara mycket bra kvalitet. Kan vara skönt att ha i samband med turerna under kommande vintersäsong som kan komma att bli bister med mycket snö.
V-backen :)


Jag beställa idag et sommarmodell med vinterisolering 1800,00Skr
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Grattis V-backen och bjensen för kloka investeringar!

Vi har både sommar- och vintertäcket.
Perfekt kvalitet, passform och funktion.

Som Ni förstår är vi supernöjda.
Hoppas att Ni även blir det.
Önskar Er ett fortsatt bra veckoslut!

Hälsningar
Kjell
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53059

Guest
Sv: Vintertäcke

Köpte mitt isoleringstäcke från Masa våren 2008 för att framförallt förhindra regnvatten att tränga in i motorrummet på FIAT Ducato -07. Fungerar mycket bra för det ändamålet också. Därutöver mycket bra isoleringseffekt och håller kondensen borta. På sommaren utmärkt för att hålla värmen ute. Ett problem jag har haft är att plastspännen lätt trillar av eller bryts sönder. Kan vara handhavandefel från min sida eller då att jag har använt täcket mycket i sol och plastspännen har därför blivit sköra.
Har sålt min husbil i höst och vintertäcket följde med bilen. Väntar nu på min nyförvärvade husbil och tänker definitivt köpa igen ett vintertäcke från Finland. Skall ta upp mitt problem med plastspännen då med Matti.
mvh Johan
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Hej Johan!

Jag skall vid tillfälle åka förbi hos Matti och även ta upp detta med honom.
Har för mig att han provat andra fabrikat av spännen.
Återkommer i denna tråd då jag resonerat med honom.

Ha det gott!
Vi höres!

Hälsningar
Kjell
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vintertäcke

Visa bilaga 21012

Här spänner Mona fast sommartäcket på en ställplats utanför ett Gasthaus i Österrike, nu i somras.
Den 30-gradiga värmen stängdes ute på ett effektivt sätt.

/Kjell igen


Vi har också ett sådant täcke och det är jätte bra även i värmen som ni skriver för vi har ju nersänkbar bädd i fram och hade ju nästan blivit kokta på morgonen om vi inte hade haft detta täcke .
 
Toppen