• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintern 2019-2020 i Santa Pola

Status
Stängd för vidare inlägg.

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Det ser ju minst sagt trångt ut mellan bilarna på filmen,inget för 4 meters generalerna här hemma!!!
Det är inga stora platser men det är knappast 4 meter hemma heller på alla 4 sidor av bilen. Vår plats är 7,5 x 8,5 m och vi har mer än 4 meter till närmsta bil/vagn åt alla håll. 4 meter är ju dessutom en rekommendation och ingen regel.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.063
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Livibil,är du nöjd med Kampatältet och varför valde du det istället för sidor till markisen?
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Säkert inte, men du kanske har hört uttrycket "att ta seden dit man kommer" vilket svenskar ibland har lite svårt med!
Jovisst, det är ofta trångt och sällan så kul att stå så nära oavsett orsak. Här har vi faktiskt fått läsa att det finns bra med plats på den här aktuella campingen, fast det kan se lite trångt ut på bilderna.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.671
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Tyskarna har ett härligt uttryck när det blir för tätt mellan bilarna "Kuschelcamping" kan väl närmast översättas med myscamping, trängselcamping eller något liknande. Inte riktigt min grej, men många verkar trivas, vi är alla olika? :)
 
Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jovisst, det är ofta trångt och sällan så kul att stå så nära oavsett orsak. Här har vi faktiskt fått läsa att det finns bra med plats på den här aktuella campingen, fast det kan se lite trångt ut på bilderna.
Det beror på vad man själv uppfattar som trång. Vi har en gång framför vår bil. Bakom och på långsidan står spanska husvagnar som det inte bor någon i under vintern. Vår bil står långt ut mot gatan så hela vår tomt är innanför bilen vilket ger en bra avskildhet.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Livibil,är du nöjd med Kampatältet och varför valde du det istället för sidor till markisen?
Jag är mycket nöjd. Det är lätt att sätta upp och bra med plats trots sitt lilla format, 2,60 långt. Jag gillar inte markisväggar eftersom jag inte tycker om när markisen slår i vinden. Dessutom vill jag hålla fritt vid garageluckan eftersom cyklarna står där på ett utdragbart cykelställ.
 
F

F.d. 22252

Guest
Man upplever det inte så trångt, eftersom man står längs med bygatan och med växtlighet bakom och framför bilen sidan på bilen hamnar i söder-väst läge så beroende på vilken sida man står på så har man solsidan mot vägen eller bakom bilen upplever inte campingen packad som en del andra ställen. Det beror nog mycket på att man har sin uteplats på solsidan. Man måste också tänka på att det är 65-70+ minst på de som bor där så inga vilda fester inga barn som springer runt och busar och de hundar som finns är i koppel och väl tränade. Säkerheten är också väldigt hög det är stängslat och nattvakter som patrulerar på nätterna. Grinden är låst med nattvakt på nätterna.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Tre gånger i veckan börjar vi dagen med en rask promenad på minst en timme. Igår var det ingen promenad utan istället cykelutflykt. Har man som jag elcykel är det trevligt men det ger ingen motion. På kvällen blev det därför en promenad i den vackra solnedgången. Idag passerade vi samma plats på morgonpromenaden. Annorlunda men vackert även då!

C7C457F0-84DB-449F-AAA4-D7DA4902E589.jpeg 9B75988D-0693-433A-8AE1-E2979F3370BD.jpeg 5FF0AFD2-3A23-42B4-8CB1-D6F697481D82.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen