1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Vinterförvaring

Tråd startad i 'Sköt om Husbilen' av Jimmy Olsson, 9 Oktober 2019.

1. Jimmy Olsson

Jimmy Olsson HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    26004
    Hej. Som nybliven husbilsägare undrar jag hur viktigt det är att förvara husbilen under tak. Hade den i kallförråd under förra vintern, men blev lite störd på att den var låst till i slutet på mars. Skulle vilja ha möjlighet att komma åt den tidigare. Om jag kan ställa den på en väns tomt, ska jag täcka in den eller kan den klara sig som det är i Göteborgstrakten?

2. BerntMgn

BerntMgn HBK Medlem

Kommun:
    Stenungsund
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    262
    Hej jag har ett Vanprotec skyddstak till salu under annonser.

3. Cre8iv

Cre8iv HBK Medlem

Kommun:
    Uddevalla
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27660
    Senast ändrad: 9 Oktober 2019
  4. stig lifvendahl

stig lifvendahl HBK Medlem

Kommun:
    Lerum
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    25073
    Har min bil parkera utomhus med "täcke" på. Fungerar alldeles utmärkt och bilen är lika ren vid avtäckning på våren som jag lämnade den;)

Cre8iv gillar detta.
  5. Kaehne4363

Kaehne4363 HBK Projektgrupp

Kommun:
    Danmark
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    11694
    Hvis din almindelige bil kan tåle at stå ude hele året med eller uden tag eller dækken, så kan din husbil også.

Husbilen tømmer du naturligvis for det som kan fryse, nemlig vand- varme, og afløbssystem. Naturligvis også beholdere med flydende sæbe og lignende. (køleskab med lidt åben dør)

I din bil tager du jo ikke sæder og betræk ud af bilen, og det går jo fint. Så det vil også gå fint i din husbil.

I din husbil er der tvangsudluftning, så i den vil du få luftudskiftning i modsætning til din almindelige bil (medmindre du bruger den hver dag). Derfor kan det være fint hvis du lyfter lidt på madrasser og sæder, så der også kan komme luft til nedefra, så du undgår mug (mögel?) på undersiden.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.