• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterdæk og fælge

kastrup7

FD HBK Medlem
Inlägg
233
Kommun
Danmark
HBK-Nr
9679
Medlemskap
2023
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 2015
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,3 130 h
Årsmodell Chassie: Ospecificerad
Husbilsfabrikat: Chausson
Husbilsmodell: Twist 594 plåtis
Husbilstyp: Skåpvagn
Årsmodell Husbil: Ospecificerad
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej, jeg skal have vinterdæk /fælge til min chausson Fiat ducato der
Har 15 tommer fælge. Jeg har fire spørgsmål:

1. Kan i anbefale nogle gode vinterdæk og fælge til min bil, det skal være gode dæk ?

2. kan man bruge alufælge til vinterdæk ?

3. Kan i anbefale nogle forhandler evt med webside i sydsverige helst omkring Malmø eller kristianstad ?

4. Hvormeget skal jeg forventer at betale for dæk/fælge inkl montering ?

Hilsen
Flemming
Kastrup
Danmark
Tak på forhånd for jeres hjælp og for et godt forum
 

Leffe Eng

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Piteå
HBK-Nr
14523
Medlemskap
2024
Hej!
Jag har nyligen köpt nya lättmetallfälgar och nya däck till min husbil som är en Fiat Adria årsmodell 2014. Fälgarna (5-ekrade, förstärkta) är av fabrikat MAK, troligen samma typ som sitter original på vissa Kabe husbilar. Däcken är nordiska friktionsdäck, Nokian CR3, med dimension 225/70 - 15 C. Jag är mycket nöjd med fälgarna och däcken. Husbilen går både tystare och behagligare än på de hjul som satt monterade från fabriken. Totalt (fälgar, däck, balansering och montering) gick det på 12 000 Skr. Fälgarna återfinns hos bl.a. Brorssons. Gå in på nätet och kolla.
Med vänlig hälsning,
Leif
 

Sten o Anette

HBK Medlem
Inlägg
91
Kommun
Mark
HBK-Nr
6655
Medlemskap
2025
Hej jag har också köpt nya däck odubbade då vi räknar med att åka ner till tyskland. fabrikat på däck Michelin agilis 225/75.16. Jag har valt plåtfälgar på grund av saltlösningen på vägarna.Jag har 4st fälgar +däck, 225/70 15,om du har en bil som väger mer än 3500kg så måste du ha 225/70 15,annars räcker det med 215/70 15, två däck är bra och två dåliga, jag vill ha 2500 sek för alla,jag har även ett sommar hjul som är perfekt till reservhjul.Jag ska ner till malmö i oktober närmare bestämt lördag 24/10 så då kan jag ta med dessa.
om du är intresserad,så kan du maila mig på stenlidenskog@hotmail.com eller ringa på 0046705273232
 
Toppen