• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vindrutetorkare Dethleffs DÖD

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Hej alla.
Försöker hjälpa en jobbarkompis med ett problem.
Hans vindrutetorkare fungerade ena dagen men var totalt döda andra dagen, han har bytt torkarmotor men lika dött ändå, det sitter ett relä som heter schaudt wsf 02-2 som har lite elektonik i sig, reläerna är ok men vi kan inte kolla kretskortet, importören i Sverige har denna del restnoterad så den verka inte gå att få tag på, vad kan det vara för mer fel att kolla, spolningen funkar inte heller, alla säkringar är kollade.
Tipps mottages tacksamt.
MVH KEJO 20
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Vindrutetorkare Dethleffs DÖD

Hej..Jag kämpade med detta problem somras på våra Eriba och felet är att fettet rinner ner på brytarspetsarna i motorn enl bild..torkar rent så ska de funka.
 

Bilagor

  • IMG_0496.JPG
    IMG_0496.JPG
    4 MB · Visningar: 38

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: Vindrutetorkare Dethleffs DÖD

Hej. Har en helintrigerad när det byttes bränslefilter i våras efter det funkade inte torkaren,kolla kabel till t- motorn på min var det en dålig skarv framför b-filtret.kan vara ett tips!
 
Toppen