• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vindrutetorkamotor

Kurt Hm

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
25379
Medlemskap
2024
Hej
Vi har en Ducato 2007, chassi 250.
Jag ser att det samlas vatten kring vindrutetorkarmotorns axel, den som kommer upp genom plasten och där torkararmen fästes. Det är en försänkning runt axeln i plasten, och där blir det vatten kvar efter det har
regnat t ex. Nu hörs det ett oljud när man kör torkarna, ett gnissel/skrapljud från vindrutetorkarmotorn framför förarplatsen.
Får för mig att det är vatten som läckt in och kanske orsakat rost i vindrutetorkarmotorn...
Någon som haft detta symtom och åtgärdat det på ett enkelt sätt?
Motorn sitter ju illa till för byte...

/Kurt
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.499
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Om du har fiats orginal schassit så finns en liten trenerings hål i krupens botten ...jag brukade rensa den med tun järntråd som jag lät ligga kvar och körde fram till bags ibland när vi hade fiats orginal schassit.
 

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Mitt fall så blev +martan varm så den smälte på motorn. Den gick nog trögt men inte så mycket. Det var stopp i avringen. Fick byta motorn. Fiat 2011.
Mats
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Försökte rensa detta utnan framgång
Slutade med att jag drog bort hela slangen, den var vikt på ett ställe vilket skapade stopp. Har nu en ny slang hängande rätt ner i motorrummet
/Thomas
 
Toppen