• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken värmare?

F

F.d. 26513

Guest
Hejsan. Tror det är den från China Trade som är vanligast. Jag köpte dock från My Auto Parking Heater Store. Lite billigare och vad jag kan se, samma innehåll. Fick med ljuddämpare till både förbränningsluft och avgas hos dem.
 

Palte

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
29965
Medlemskap
2022
Hej på eBay har det dykt upp flera säljare som säljer 5kW för under 2000kr inkl frakt från Kina. Har inte funderat ut var jag ska kunna montera så därför har jag inte beställt.
 

HasseRoth

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Hejsan. Tror det är den från China Trade som är vanligast. Jag köpte dock från My Auto Parking Heater Store. Lite billigare och vad jag kan se, samma innehåll. Fick med ljuddämpare till både förbränningsluft och avgas hos dem.

Hej,

Tack för ditt svar, står nu i begrepp att beställa och tänker satsa på samma som dig, tänkte bara höra om du är nöjd och om ljudnivån är ok, fick du kompletteras med mycket grejor här hemma innan du fick ihop det?
 
F

F.d. 26513

Guest
Hej,

Tack för ditt svar, står nu i begrepp att beställa och tänker satsa på samma som dig, tänkte bara höra om du är nöjd och om ljudnivån är ok, fick du kompletteras med mycket grejor här hemma innan du fick ihop det?

Hejsan. Fick hem den idag och allt såg bra ut. Ska försöka installera den i helgen så kan återkomma med en recension då.
 
F

F.d. 26513

Guest
Hejsan. Ja efter helgen är jag så gott som klar.

Lite reflektioner:
  • Installationen gick bra efter lite klurande
  • Fläkten räcker gott att få fram luft till främre delen av husbilen med de tre befintliga slangar jag kopplat på mig på.
  • Displayen är lite halvknepig att förstå sig på. Man lär sig nog.
  • Färgen på värmaren var röd (på bilden grå)?
  • Utblåset på värmaren skulle enligt spec vara 90mm men var 80mm i verkligheten
Drog bränsleslangen i en tryckluftsslang och det gjorde att man knappt hör tickandet av bränslepumpen. Överlag tycker jag värmaren är relativt tyst.

Ganska skönt att installationen klar. Om värmaren skulle ge upp i framtiden är det bara att beställa en ny och byta ut den utan att behöva göra om allt.
 
F

F.d. 26513

Guest
Monterade den i garaget och kopplade in mig på tre befintliga värmeslangar. De är ca 6m långa och ena slangen har ett utblås de andra har två var. Och bra flås!

Har även gjort så jag kan köra gasol samtidigt eller trumans fläkt. Har alltså inte kopplat bort något från truman. Vill gärna ha flera olika uppvärmningssätt ifall något havererar.

Ska slänga upp lite bilder när jag är klar.
 
F

F.d. 26513

Guest
Har tyvärr inte möjlighet att ta några bilder förens till helgen. Men då jag antar du beställt från Ali har jag några månader på mig innan ditt paket anländer. :)
 
Toppen