• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken husbil passar för oss (nybörjare)?

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Tack, som jag förstår er så ska jag ompröva kravet på queensbed ;). Varför jag mest är tveksam till longbed är att jag inte tror att man kan komma åt kläder mm som förvaras under dem om man har den ”ihopbäddad” i mitten till en jättebred säng. Kan man det eller ej? För med longbed vill jag nog ha den som en dubbelsäng i alla fall.
Vi har långbäddar men använder dem alltid hopbäddade. Vi här ganska tjocka bäddmadrasser så det funkar inte så bra att lyfta sängarna. Däremot går det bra med våra ganska höga sängar att komma åt garderoberna under. Det är också enkelt att ta bort hopbäddningen under dagen om man vill bara man har bäddmadrasserna delade.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det är nog mycket svårt att välja husbil på den teoretiska vägen via råd och synpunkter, lägg istället några dagar på att åka till några handlare och titta, känn, och fundera på vad som känns rätt för er, kom sedan tillbaka med några konkreta förslag på bilar ni gillar, så får ni massor av synpunkter på dom. En husbil är ju alltid en enda stor kompromiss, bara ni kan veta, eller föreställa er hur ni vill använda den.
 
Senast ändrad:
J

JessicaT

Guest
Hur har det gått? Vi funderar också på queensbed men tycker att det är svårt att bestämma sig
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Tråden är gammal. Men allt fler köper Plåtisar , titta på en plåtis med långbäddar.
 

perhagen

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
28364
Medlemskap
2026
Kontakt en seriös Kabe åteforsäljar, her får du proffesjonell veilledning og service, samt HB av bäste kvalitet, spesielt om sommeren(m A/C) og vinteren (perfekt konstruksjon til Svensk/ Norsk vinterklima). Kan på det varmeste forslå Landrin/ Sundsvall....., fortsatt god jul
 
Toppen