• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken Drönare för en nybörjare?

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Ingrid, längs "huvuduppfarten" på Hunneberg vid Vargön ligger detta fall som heter Byklevfallet. Vattenfallet ligger intill vägen så man kan inte missa det. Just nu är det ett mycket högt flöde i fallet. Grannberget Halleberg har ett fall som heter Brudslöjan, det skall vara väldigt vackert men jag har inte besökt det än, för att komma åt det kör man från Vargön mot Nordkroken.
 
F

F.d. 55989

Guest
Jag har också gjort en en hållare men passade på att göra ett solskydd samtidigt.
Kanske blir en ny snyggare variant, om en 3D-skrivare inhandlas i framtiden

20180324-111845.jpg

20180324-111845
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Har två mil till Trangiafabriken :) Köpte mitt första 1972 inkl kaffepannan. Har två kök båda för sprit
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Beställde denna laddhub från Wish till min Mavìc Pro. 160:- inkl frakt. Laddar upp till 4 batterier. Så mycket billigare än originalet
 

Bilagor

  • 20190225_175857.jpg
    20190225_175857.jpg
    2,1 MB · Visningar: 26

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
Det finns en annan tråd om just den drönaren. Drone X Pro
Ingen i klubben verkar ju ha testat den ordentligt. Jag hittade en bra utvärdering på tyska Sök på Youtube efter " dronex pro test - fake " Läs texten under och använd Google Translate så ser du vad andra tycker.
Summan är väl bl a att videokameran har dålig upplösning, ingen gimbalstabilisering och att den måste ställas in manuellt för att ändra kameravinkel. Dessutom är det en kopia av en drönare som är ännu billigare. Min uppfattning (utan att ha sett någon sådan drönare) är att det är en ren leksak och att resultatet av filmning är av sådan kvalité att man inte visar det för någon annan.

/CG
 
R

RobbeS

Guest
Sitter och är lite småstolt över att ha lyckats reparera min Mavic pro alldeles själv. Den hamnade i en vindby för några veckor sedan då den befann sig i närheten av ett träd vilket den naturligtvis blåste in i. Kraschade rakt på en sten och vänster motorarm fram gick sönder. Inte bara själva benet som är lätt att byta utan hela armen. Tänkte skicka in den på rep men det gick på 3000 spänn så jag beslutade mig för att reparera själv.
Hittade reservdelsarm för 480 kr på Swedron och köpte en lödtång på Biltema för 80 kr och satte igång med tydlig How To instruktion på youtube. Tog tre timmar där det bökigaste var att få loss övre platskåpan och själva lödningen av 5 kablar. Har inte lött på 30 år så jag var lite ringrostig. Fick ihop allt och provflög nu i kväll och kunde konstatera att drönaren gick som om den var ny.:)
 
Toppen