• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka säkerhetsprodukter i iPhone och iPad?

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Är lite fundersam på vilka säkerhetsprodukter/appar som man behöver använda i iPhone och iPad. Om man nu över huvud taget behöver använda några? Har sett på Telia att det finns två produkter som heter "Säker mobil" och "F-Secure SAFE" men blir inte riktigt klok på vad som är skillnaden.

Har dock F-Secure installerat på en PC och tror att jag har säker mobil på min iPhone.

Hoppas någon kan bringa klarhet i vad man behöver och vilken app man skall välja.

Hoppas Kjell
 
4

4 JO

Guest
Sv: Vilka säkerhetsprodukter i iPhone och iPad?

Det finns ingen anledning att tänka på detta då alla appar som installeras via AppStore är kontrollerade och godkända av Apple.
Visst har det slunkit igenom program som senare har stoppats, men det är oerhört sällan det inträffar.

Jag förutsätter förstås att du inte Jailbreakat dina enheter för att kunna installera appar som inte godkänts av Apple, då blir det en helt annan sak.

Med sunt förnuft på vad du gör och tillåter kommer du dig långt.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Vilka säkerhetsprodukter i iPhone och iPad?

Det finns ingen anledning att tänka på detta då alla appar som installeras via AppStore är kontrollerade och godkända av Apple.
Visst har det slunkit igenom program som senare har stoppats, men det är oerhört sällan det inträffar.

Jag förutsätter förstås att du inte Jailbreakat dina enheter för att kunna installera appar som inte godkänts av Apple, då blir det en helt annan sak.

Med sunt förnuft på vad du gör och tillåter kommer du dig långt.

Gäller det även surf via safari? Finns det något inbyggt virusskydd i safari?

Undrar Kjell
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Vilka säkerhetsprodukter i iPhone och iPad?

Fem iPads och tre iPhones genom åren, har aldrig ens funderat på skydd för virus, trojaner, maskar eller annat skräp!

Låter som att jag kan skippa "säker mobil" som jag har på iPhone för 25:-/månad.
F-Secure som jag har på datorn får nog vara kvar.

Tackar Kjell
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vilka säkerhetsprodukter i iPhone och iPad?

I windows 10 ser jeg ingen grunn til å kjøpe til noen tredje part antivirus, den innebygde fra Microsoft er bra nok for meg og min familie. Androidene uten root kjøres og uten ekstra sikkerhet.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Vilka säkerhetsprodukter i iPhone och iPad?

I windows 10 ser jeg ingen grunn til å kjøpe til noen tredje part antivirus, den innebygde fra Microsoft er bra nok for meg og min familie. Androidene uten root kjøres og uten ekstra sikkerhet.

Om jag kommer ihåg rätt så ligger jag kvar på windows 7. Vet du hur det är med den?

Undrar Kjell
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vilka säkerhetsprodukter i iPhone och iPad?

Windows security essentials var utgaven for win7, jeg brukte den også - oppdateringene av signaturvektorene fra ms er fullt på høyde med de beste. Wse kom først under xp og ble vesentlig forbedret under win7 før den byttet navn under win8.
 
Toppen